Klacht: stoppen met vergoeden Dexamfetamine halverwege het jaar

op 18 juni 2016 over ONVZ in de categorie Zorgverzekering

Sinds 2011 na een lange zoektocht en een zeer turbulent leven, eindelijk een oplossing gevonden voor mijn chaotische en impulsieve “aard”. Ook wel ADHD genaamd. Dexamfetamine !!
Eindelijk overzicht, eindelijk rust in mijn hoofd. Eindelijk kregen mijn hersenen de mogelijkheid om naar behoren te kunnen werken.

Dit middel bestelde mijn apotheker bij een groot bereider.

Van de een op andere dag zei mijn apotheker, dat ik alleen nog Amfexa kon afnemen, met een hele hoge eigen bijdrage.

Mijn zorgverzekering laat mij hierin gruwelijk in de kou staan. Ik heb meerdere keren contact met hun hierover gehad.

Er is zoveel onduidelijkheid omtrent de dexamfetamine tabletten, …
Het lijkt een politiek spel…maar ondertussen ben ik en vele andere er de dupe van.

Als ONVZ gewoon zoals het was, de dexamfetamine tabletten blijft vergoeden tot minstens het einde van 2016.
Dan is een ieder weer in de gelegenheid om zich op zo'n grote verandering voor te bereiden.

En dat een ieder die nu hoge kosten moet maken, dit met terugwerkende kracht alsnog vergoed krijgen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ONVZ over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ONVZ in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ONVZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ONVZ

Heeft op 20 juni 2016 om 09:36 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MICOLA
x