Klacht: Geen garantie op bril van maar een half jaar oud

op 17 juli 2019 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Beste mensen,

Hierbij dien ik een klacht in tegen Specsavers Raadhuisstraat Enschede.
Vorig jaar november heb ik een bril gekocht bij Specsavers en deze is 3 weken geleden bij het afzetten zomaar doormidden gebroken. De bril was dus nog maar een half jaar oud.
Met deze bril zijn we teruggegaan naar de winkel en daar werd verteld dat dit niet zomaar kan gebeuren en kwam niet bij dit montuur van Gant voor. Er was geen enkele garantie en alles wat ze voor mij konden doen, is mij een ander montuur verkopen voor de helft van de prijs. Totaal verbouwereerd, ben ik hiermee accoord gegaan en heb 99,50 betaald. De bril werd uit het rek gehaald en de glazen werden overgeplaatst.
De knul van de winkel kwam met de bril en vertelde dat er voor mij een nieuwe bril besteld moest worden, omdat de bril uit het rek op precies dezelfde plek als mijn oorspronkelijke bril was gebroken. De breuk werd tijdelijk hersteld met wat lijm en deze bril heb ik nu, bijna 3 weken later nog steeds op, want de nieuwe bril is er nog niet. Waarom duurt dit zo lang??
Waarom moet ik zoveel voor een vervangend montuur betalen?? Een nieuwe bril wordt nu inclusief glazen verkocht voor dezelfde prijs( want de 2e gratis), Dus Specsavers Raadhuisstraat Enschede heeft nog steeds het knopje in de verdienmodus staan in plaats van de servicemodus, want ik krijg mijn oude glazen erin. Ik hoop dat dit tot mijn tevredenheid wordt opgelost want anders was dit mijn laatste bril van Specsavers.

Groet,

Bertus Otte

Als Specsavers een montuur gratis levert, omdat het gebroken montuur bij Gant wordt geclaimd en opnieuw verkocht.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 18 juli 2019 om 09:15 geantwoord

Goedemorgen,

Wij vinden het erg vervelend dat u deze ervaring heeft gehad en stellen het erg op prijs dat u deze met ons wilt bespreken.

Zoals wij ook in onze e-mail naar u hebben gemeld zal betreffende winkeldirecteur zal op de hoogte worden gesteld.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Klantenservice Specsavers

Heeft op 25 juli 2019 om 16:52 geantwoord

Vandaag was dan eindelijk het vervangende montuur in de winkel aan de Raadhuisstraat 4 te Enschede. De glazen zijn overgezet in het vervangende montuur en er is verder niet gesproken over enige compensatie. Ik heb gevraagd naar de directie, maar deze was niet aanwezig. Het meisje zal de directie vragen om contact met mij op te nemen. Tot die tijd ben ik niet tevreden en heb ook aangegeven dit op internet te zetten.

Reactie van de melder van de klacht BertusOtte

1 maand geleden - Vandaag contact gehad namens de directie van Specsavers Raadhuisstraat 4 Enschede. Er wordt mij een kortingsbon van 50% aangeboden op montuur en glazen voor de volgende aankoop. Als je dan kijkt hoeveel moeite ik moet doen om dit voor elkaar te krijgen is toch werkelijk niet te geloven. Het meisje zegt mij dat dit de standaard procedure is. Of dit is voor zeurende klanten of voor klanten die ze te veel laten betalen voor een vervangend montuur is mij niet bekend. Wel is het natuurlijk zo, dat ik met gebruik van deze kortingsbon voor glazen 3502€ 175 en voor het montuur 1992€99.50 ga betalen. Is nog steeds verdienen voor Specsavers. De geboden oplossing is nog steeds niet tot mijn tevredenheid. Ik geloof dan ook dat ze mij kwijt zijn als klant.

Alle klachten die gemeld zijn door BertusOtte