Klacht: 2step verficatie heb ik niet meer dus account kwijt!?

a-Thom-bomb op 24 augustus 2023 over Sony Playstation in de categorie Electronica - Computers, Internetshops - Games en accessoires

Ik wilde Skyrim op mn PS5 kopen maar mn wachtwoord was niet meer goed die ik altijd gebruikte. Vreemd, maar ik uitzoeken hoe je die veranderd.
Simpel!, log uit, log in en krijg de optie om je wachtwoord te veranderen.
Dat heb ik gedaan, wil ik Skyrim kopen (reeds al geld op mn PSN account gezet via internetbankieren), krijg ik een 2step verificatie.
Nou ben ik 3 telefoons verder en nooit geweten dat die aan stond dus ik kwam mn account niet meer in.
Dus ik bel, leg de situatie uit dat ik een qr code nodig heb of ze die kunnen mailen, en ze geven me 3 opties:

-Serie nummer van mn ps3 die al denk ik 10 jaar op de vuilnisbelt ligt.
-Creditkaart eerste en laatste 4 cijfers, maar die gebruik ik alleen voor vakantie als backup.
-Of email met dank je wel voor je aankoop, maar de meeste spellen koop ik op disc. Voor de PS plus maandelijkse gratis spelletjes krijg je geen email en super oude emails heb ik niet meer.

Dikke vet pech account kom ik dus nooit meer in want ik ben misschien een hacker?!

Heb aangegeven dat ik mn banktransacties kan laten zien, mn PSN vrienden en familie kunnen verifieren dat ik mezelf ben, was zelfs bereid om kopie paspoort oid op te sturen. Ik heb de emails van verandering wachtwoord etc. Maar nee ze konden me niet helpen want ik kan hun (naar mijn mening) belachelijke vragen niet beantwoorden.

Ik heb gevraagd of er niet een andere afdeling is die misschien case-by-case kan beoordelen.
Maar helaas die hebben ze niet.

Dus mijn PS account, op mijn naam, waar ik het wachtwoord net van heb veranderd, mijn bankgegevens en rekening, mijn emails, mijn naam en gezicht en paspoort enz, maar ze zijn bang dat ik een ps account wil hacken?

3 a 4 x gebeld, ik kreeg alleen te horen dat ze me niet kunnen helpen en dat ik een ander account kan maken.

Ik ben al heel erg lang trouwe klant en ze konden me vertellen dat ze een hoop transacties zagen.
Maak me ff lekker terwijl ik mn best doe om mn account weer in te kunnen!
Ik ben helemaal klaar met de service van PlayStation!

De spellen in mn bibliotheek…
De hoeveelheid uren en achievements en alles wat ik heb gebouwd in games etc…
Ik wil gewoon mn account in kunnen!

Sony: PLAY HAS NO LIMITS.
Ik: Doe mij maar een qr code voor 2step eenmalig, en dan zet ik die gelijk uit!

Mn PSN account weer in kunnen. Maar ze willen mn 2 step niet fixen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sony Playstation

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sony Playstation nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door a-Thom-bomb