Klacht: Snauwende, harteloze service

op 16 augustus 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Op 3 augustus jl. is mijn auto oververhit geraakt. Na een half uur aan de telefoon gewacht te hebben werd ik vriendelijk te woord gestaan door de ANWB, en werd de wegenwacht naar mij toegestuurd.
Na 2,5 uur arriveerde de wegenwacht, en werd de auto direct weggesleept, want er was ter plekke niets aan te doen, aldus de Italiaanse juffrouw van de garage.
Vervolgens stond ik met mijn vrouw en twee vrienden op straat in Tarvisio, Italië, vijf kwartier verwijderd van de camping waar al onze spullen lagen. We hadden alleen wat zwemspullen, zonnebrand en een koeltas mee.

Weer heb ik contact opgenomen met de ANWB, waar na ruim 50 minuten wachten (terwijl hetzelfde liedje wordt afgespeeld) werd opgenomen door een zeer chagrijnige, botte en onvriendelijke dame, die mij met een snauwende toon vertelde dat ik het maar moest uitzoeken, omdat de ANWB niks voor mij kon betekenen. Met stomheid geslagen stonden we daar, weer een uur verder. We hebben een taxi naar de camping genomen, om maar gewoon thuis te geraken.

Eerder had de ANWB mij verteld dat ik de volgende dag zou worden gebeld, als bekend was wat het probleem met de auto was, zodat we een oplossing konden vinden. Van de ANWB heb ik nooit meer gehoord. Wel heb ik op een gegeven moment de garage gebeld, om te vragen (in mijn beste Italiaans) wat de status was. De auto was klaar, en kon worden opgehaald.
Geweldig nieuws natuurlijk. Bij aankomst in de garage echter was daar dezelfde vrouw die de auto ophaalde, die ons gehaast en onvriendelijk de rekening onder de ogen duwde. Daarop stond € 22,- koelvloeistof en € 135,- arbeidsloon. De koelvloeistof is prijzig, maar prima, daar ging ik mee akkoord. Maar hondervijfendertig euro arbeidsloon voor het verwijderen van het verwarmingselement en het vervangen van de koelvloeistof? Daar kan je iemand een hele dag van laten werken in een garage, terwijl het probleem door een professional wellicht in 20 minuten kon worden opgelost.
Toen ik vroeg waarom de arbeid zo duur was, werd de mevrouw zeer kwaad, alsof we ondankbare respectloze mensen waren. Ze weet zelf dondersgoed dat ze ons aan het oplichten was.
De ANWB had hierin moeten bemiddelen. Ik heb niets gehad aan hun service. Ik had de auto zelf naar een garage moeten brengen in het dorpje, zelf het contact moeten regelen. De ruim € 1000,- aan lidmaatschapsgeld die ik de afgelopen tien jaar betaald heb, is niets waard, want op deze manier is het voor mij alleen maar duurder geworden. Dure taxi, dure reparatie en ruim 1,5 uur in de wacht aan de telefoon.

Oftewel: de ANWB is het niet waard. Waardeloze, maar vooral zeer harteloze service.

Vergoeding van de taxikosten, opheldering over oplichtingspraktijken van garage en excuses van de ANWB.
Dan nog moet ik maar zien of ik mijn verzekering bij de ANWB blijf houden...

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jonathanploeg