Klacht: Slechte service en nazorg TUI-Fly België corona situatie

op 23 maart 2020 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Bij TUI-fly België vlucht geboekt als Nederlands staatsburger. Vlucht zou doorgang vinden, nu nog steeds echter zijn onze plekken zonder het bieden van een alternatief afgestaan en geannuleerd door TUI. TUI heeft telefoon en email direct afgesloten. We zijn ons geld kwijt, ze laten ons staan en bieden alternatief in de vorm van een voucher waarbij je vervolgens twee weken buiten Europa mag wachten op enige uitleg mbt tot deze voucher???? Het is een uitzonderlijke situatie, echter een waardeloze service en nazorg door TUI. Een voucher ipv geld terug in deze situatie is niet acceptabel. TUI maakt de keuze en verkopen daarnaast ook nog eens bij hun vluchten een annuleringsverzekering.
Ik ga uitzoeken met rechtsbijstand of TUI niet andere wettelijke verplichtingen ten aanzien van hun klanten heeft.
In ieder geval zijn wij nu met vele anderen de dupe. Op deze manier is het wel heel gemakkelijk om je als bedrijf veilig te stellen in deze situatie. TUI zegt letterlijk te kiezen voor een “uitzonderlijke oplossing in een uitzonderlijke situatie” dus in vorm van een voucher die de nog te maken kosten voor een retourvlucht niet zal dekken. En maar geld opstrijken van gedupeerden met meerprijzen en annuleringsverzekeringen. Terwijl iedereen alles netjes heeft betaald en geregeld. TUI het is schandalig!!!

2 plaatsen op vlucht vóór 1 april of in elk geval op zeer korte termijn rechtstreeks naar Amsterdam of Brussel vanuit Mexico zonder bijbetaling, anders GELD terug.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door BWesterbeek