Klacht: Slechte garantie Coolblue

op 15 mei 2013 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 17 maart jl heb ik bij coolblue een Iphone 4s besteld, deze is op 18 maart aan mij geleverd.
Ongeveer 2 weken hierna viel het geluid van de Iphone regelmatig uit, ik heb dit bij Coolblue gemeld. Nadat ik de telefoon ge-reset heb ging het beter maar ruim een maand na levering van de Iphone kwam er helemaal geen geluid meer uit. Ik heb toen volgens aanwijzingen van Coolblue de telefoon ingesteld op de fabrieksinstellingen en via Apple opnieuw geïnstalleerd met de nieuwste software, ook toen werkte de telefoon niet goed er kwam nog steeds geen geluid uit.

Opnieuw nam ik contact op met de klantenservice van Coolblue, daar kreeg ik een zeer resolute (bijna klantontvriendelijke) dame aan de lijn die mij vertelde dat het enige wat Coolblue voor mij kon doen was, nadat ik mijn Iphone naar hun opgestuurd had, deze voor service insturen, ik zou de telefoon dan 2 tot 3 weken kwijt zijn.
Ik was het hier helemaal niet mee eens, een nieuwe Iphone en dan deze oplossing, bovendien heb ik geen andere telefoon tot mijn beschikking. Ik vroeg dan ook aan deze medewerkster van de helpdesk mij een nieuwe of vervangende Iphone te sturen omdat ik de Iphone nog maar net aangeschaft had. Dit kon absoluut niet volgens haar, ze was zeer hardnekkig, op mijn vraag of ik haar chef of een servicemanager kon spreken antwoordde ze resoluut dat ze mij absoluut niet mocht doorverbinden. Ze bood aan mij toch maar de serviceformulieren toe te mailen voor de procedure van 2 tot 3 weken, dit heb ik geweigerd maar dat heeft ze ondanks dat toch gedaan.
Hierop heb ik per email een bericht gestuurd naar de klantenservice dat ik niet gediend was met een service van 2 to 3 weken en of ze voor een oplossing contact met mij wilden opnemen, hier heb ik tot op heden niets meer op gehoord, dat mag zich dan webwinkel van het jaar noemen!

Is het nu mogelijk om zo kort na levering van een nieuw toestel deze service aan te bieden? Iedere zichzelf respecterende winkel zou mij toch een nieuwe- of vervangende telefoon hebben meegegeven (ik heb hierbij ook het filmpje van Antoinette van Radar voor ogen). Ik heb nu spijt dat ik mijn telefoon bij een webshop heb besteld en ben zeer teleurgesteld in de service van Coulblue.
Kan dit bedrijf zo arrogant met hun klanten omgaan?

Ik heb inmiddels via Apple Service een vervangende Iphone, deze service bieden zij aan voor 29,95 euro en de volgende dag werd mij per koerier de telefoon gebracht, samen met alle instructies hoe ik een back-up van mijn oude Iphone moest maken en hoe deze terug te zetten op mijn nieuwe. Mijn kapotte Iphone werd ook weer keurig in de meegeleverde verpakking door een koerier bij mij opgehaald, dat noem ik service. Aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in de garantie van Coolblue heb ik meteen maar een abonnement voor 2 jaar bij Apple service afgesloten voor 69,95 euro, de door mij betaalde 29,95 voor de éénmalige service werden keurig per omgaande aan mij terug betaald.

Eigenlijk zou ik zo’n service abonnement bij Apple niet nodig moeten hebben maar omdat Coolblue zo’n slechte service- en garantie geeft ben ik helaas er toe genoodzaakt extra kosten te maken en deze service af te sluiten.

Mogen ze mij bij Coolblue zo behandelen?

C.B. Gerrits

In ieder geval een vergoeding voor (een deel van) de kosten die ik heb moeten maken en dat men eens fatsoenlijk reageert op mijn klacht.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

6 jaren geleden - Ik heb Coolblue een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

6 jaren geleden - Geachte geheer Gerrits,We vinden het vervelend dat u onze service zo heeft ervaren en nog geen reactie heeft ontvangen op uw e-mail. Via deze weg informeren we u graag over het verloop. Op 18 maart is het toestel bij u bezorgd. Wij hebben op 23 april 2013 de melding van u ontvangen dat het toestel geen geluid gaf bij inkomende gesprekken. Dit is het telefoongesprek wat u beschrijft in uw klacht. Wij kunnen een toestel binnen 2 weken na aanschaf direct voor u omruilen voor een nieuw toestel, als blijkt dat er een defect is. Na deze 2 weken zijn wij genoodzaakt om het product te sturen naar een reparateur wat u ook in het telefoongesprek te horen kreeg. Dit is conform de garantievoorwaarden. De doorlooptijd van de gemiddelde reparatie is 2 tot 3 weken. In sommige gevallen is dit sneller, zo ook bij Apple. Het is spijtig dat de medewerkster aan de telefoon u geen leentoestel had aangeboden, dit was namelijk mogelijk geweest. Uit uw klacht kan ik opmaken dat u direct contact opgenomen heeft met Apple, en het toestel via hen gerepareerd zal worden. Wij zullen telefonisch contact met u opnemen om dit verder te bespreken.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerrits CB