Klacht: Slechte computer service, slordig, onbetrouwbaar niet vakkundig

op 15 juli 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb bij Media Markt Rotterdam Alexander de “power service altijd aan” gekocht voor 79 €. Voor ik dit aanschafte had ik duidelijk de situatie uitgelegd. Namelijk, ik heb een laptop (Samsung aspire 2GB memory en 160 GB HDD), deze is al enkele jaren oud en heb ik niet bij Media Markt gekocht. De Laptop wordt voornamelijk gebruikt voor email checken, surfen op internet en school werkstukken maken met Words en PowerPoint, maar niet echt intensief spelletjes spelen en downloaden. Deze laptop draait momenteel op Windows 10 maar draaide oorspronkelijk op Vista. Op deze laptop wilde ik Office laten instaleren. Verder vertelde ik dat sinds Windows 10 is geïnstalleerd de computer niet in 1 keer doorstart.

Mijn verzoek was dus: 1) Office installeren en 2) of er gekeken kon worden waarom het niet doorstart en eventueel opnieuw installeren desnoods met een oudere versie van Windows.
De verkoper zegde mij toe dat het geen probleem is met de “power service altijd aan” is dat mogelijk.
Ik heb dus de “power service altijd aan” van 79 € en de Office pakket ook van 79 € aangeschaft.
Vervolgens heb ik eerst Office laten installeren.
PROBLEEM 1) Het duurde 2 keer langer dan ze beloofd hadden en zonder mijn medeweten is er een account aangemaakt nog wel waar mijn naam verkeert gespeld was. Klein probleempje, ben terug gegaan en mijn naam is verbeterd.
PROBLEEM 2) ik heb mijn laptop achter gelaten om het opstart probleem op te laten lossen dit was in juni 2017. Mijn laptop kreeg ik vuiler terug dan toen ik het bracht. Een verkoper heeft ter plekke met tegenzin de laptop geveegd. M.b.t. het opstarten vertelde de verkoper dat alles opnieuw is geïnstalleerd. Thuisgekomen blijkt dat opstart probleem niet was opgelost. Ik weer terug naar Media Markt Alexander en heb laten zien dat er nog steeds een opstart probleem is. En verzocht om anders dan een oudere versie van Windows te installeren. PROBLEEM 3) Ineens kon dat niet maar ze zouden het nogmaals opnieuw installeren en een back up maken.
PROBLEEM 4) na enkel dagen ben ik mijn laptop weer gaan ophalen. Eenmaal thuis blijkt dat er behalve een back up niks aan de computer is gedaan. Dus ik WEER TERUG. En blijkt dat de originele installering dateert van 14-2-2017 dus m.a.w. voorgaande keren hebben ze ook gewoon niks gedaan ! De service medewerker zou er meteen mee aan de slag gaan.
PROBLEEM 5) na 4 dagen niks gehoord te hebben ben ik zelf naar Media Markt gegaan en toevallig was het net klaar. Service medewerker vertelde mij dat ze nu echt alles opnieuw hebben geïnstalleerd maar het opstart probleem blijft en dat het waarschijnlijk ligt aan “mainbord”. Thuis aangekomen lijkt dat windows 10 wel opnieuw te zijn geïnstalleerd maar laptop weer vuiler dan toen ik het bracht en er viel een schroef uit !

CONCLUSIE: Media Markt vind ik een hele slechte service hebben, is onbetrouwbaar, werkt heel slordig en is niet vakkundig !

Ik ben belazerd door Media Markt Alexander, omdat ik ben voorgelogen en meerdere malen moest terug gaan voor hetzelfde probleem.
Het zou eerlijk zijn als Media Markt mijn geld, 158 €, terug zou geven. Indien Media Markt in het vervolg een betere service garandeert zou ik ook genoegen kunnen nemen met het door mij geïnvesteerde bedrag van 158 € als korting op een laptop naar keuze.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door krontobong