Klacht: slechte communicatie bij eneco en het installatiebedrijf

op 28 januari 2014 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Op 6 januari zijn wij in ons nieuw huis komen wonen, in de tweede week heb ik mij aangemeld bij eneco als klant, tevens wilde we graag een nieuwe cv huren. Op 21-01-14 kwam de adviseur om te kijken wat voor een ketel we wilden, deze meneer heeft ons goed geholpen, een afspraak gemaakt voor het plaatsen op 24-2-14 van de ketel, wat schetst onze verbazing op vrijdag 25-1-2013 gaat de bel en jawel twee monteurs van de eneco met onze ketel, dus gelukkig voor hun dat we er waren. de ketel geïnstalleerd en gebeld wanneer de toon installateur zou komen en dat was een uur later dus om half drie. Nu hebben wij geen mens gezien gebeld naar eneco om drie uur, zouden ons terug bellen binnen een uur om vijf uur maar weer zelf gebeld en een bijdehandje bij de storingsdienst zou het nagaan en ons tussen zes en acht terug bellen, en u begrijpt het al niemand belde terug, nu zou dat normaal niet zo erg zijn maar onze thermostaat was niet aangesloten omdat de toon aangesloten zou worden en onze nieuwe cv stond te loeien en het hier om zeven uur 30 graden was. Dus om acht uur maar weer de storingsdienst gebeld en ja iedereen was al weekend aan het vieren dus zaten we dan in tropische hitte. Op zaterdagmorgen kwam de monteur hiep hiep hoera zo jammer, die meneer kon en mocht geen toon aansluiten nou dan maar graag de oude thermostaat zodat we de cv lager konden zetten. nou maandag dan maar weer bellen, nog wel geprobeerd om aan te melden bij mijn eneco en geprobeerd een klachten formulier in te vullen maar na vier uur en een agressie level die op kookpunt stond het opgegeven. En zo komen we op maandag 27-1-14 en ja hoor weer bellen naar de installatieafdeling en de klantenservice het hele verhaal weer verteld en weer werden we doorverbonden en een heleboel keren sorry en er zou een afspraak worden gemaakt en ja die afspraak kregen we voor vandaag 28-1-14 tussen twaalf en vijf nou maar weer wachten, de derde dag dat mijn man zijn afspraken moest afzeggen en zowaar om negen uur wordt mijn man gebeld met bent u thuis meneer dan komt de monteur over een half uur naar u toe, maar helaas een heel lang half uurtje en maar weer gebeld om half vier naar het installatie bedrijf en ja hoor ze konden onze afspraak nergens vinden grrrrrrrrrrrrr en maar weer de klantenservice gebeld weer dat irritante muziekje wat ik al vier dagen hoor en weer het verhaal maar weer vertellen en dan ineens komt een adres om de hoek als mijn postadres wat ik nooit aan eneco heb gegeven en mijn zoon woont daar niet meer en heeft een andere achternaam???? ondertussen belt het installatiebedrijf mijn man en verteld ons nu na vier dagen dat ze toon niet kunnen installeren zonder activatiecode, grrrrrrr@rrr, de mevrouw van de klantenservice nog op de andere lijn dus gelijk maar het verhaal verteld over de activatiecode maar daar ging er geen lampje branden dus ze zou de toonafdeling bellen en ons terug bellen en ja u raad het al daar wacht ik nu nog op, half acht dinsdagavond. Langzaam is mijn geduld op mijn agressie level gestegen tot overkook hoogte en in staat om die toon bij eneco door de ruiten te smijten wat een service. Welkom bij Eneco jammer dan de communicatie bij eneco zo beroerd is en dat wij als klant de dupe zijn van een probleem wat door eneco wordt gecreëerd.

Dat mijn energie rekening verminderd wordt door 24 uur volop branden van mijn cv.

drie dagen dat mijn man in huis zat voor niks, wie gaat dat compenseren????

Maar moet wel 260 euro betalen voor het installeren en daar ben ik het niet mee eens.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Heel vervelend dat verschillende afspraken niet zijn nagekomen. Ik kan mij uw onvrede dan ook goed voorstellen. Ik heb uw klacht inmiddels kenbaar gemaakt bij het Installatiebedrijf Zuidwest, die verantwoordelijk is voor de afspraken met betrekking tot uw ketel en/of installatie van Toon. Zij gaan contact met u opnemen om tot een oplossing te komen. Mijn excuses voor de overlast die u tot op heden ondervonden heeft. Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco

Bericht van Eneco

3 jaren geleden - Beste, Aangezien ik niets meer vernomen heb, ga ik ervan uit dat de klacht inmiddels opgelost is. Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco

Eneco

Heeft op 04 december 2014 om 16:27 geantwoord

Beste,

Martijn, Eneco

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door bijtje maya