Klacht: Slechte behandeling en levering niet correct.

Ho. op 22 juni 2020 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

In 2019 een keuken uitgezocht.
Helaas is de verkoper in de vestiging Amersfoort niet meer werkzaam waardoor ik in de aanloop naar de levering van de keuken 7 keer zelf heb moeten bellen of langs gaan om alles te regelen. De hulp was als ik langs ging minimaal, meestal moest ik langs gaan omdat bellen nog moeilijker was. Met veel moeite kon iemand mij dan te woord te staan, immers was niemand verantwoordelijk voor mijn order. Ik had er nog wel begrip voor ook, echter had ik minder begrip voor de houding toen ik zag dat er wijn op tafel kwam op koopavond en men liever daar gezellig aan tafel zat dan een klant te helpen.
Toch heb ik me iedere keer laten overtuigen de opdracht niet te annuleren en uiteindelijk werd de keuken geleverd. Een geweldige keuken, alles mooi zoals we hadden bedacht. Het is echt het pronkstuk van de nieuwe woning.
Complimenten aan de monteurs!!!!
Een onderdeel was niet leverbaar, keurig gebeld vooraf, dit zou later geleverd worden.
Helaas moest ik natuurlijk 5 keer zelf bellen om de na levering geregeld te krijgen.
Helaas een verkeerde kleur omdat er een verkeerde code was ingevuld op de orderbon.
Ik zou terug gebeld worden om deze te laten vervangen, maar helaas niets gehoord want de winkel in Amersfoort moest nog reageren op de klacht. We kwamen er ook achter de de AEG magnetron niet goed was omdat deze geen oven functie had.
Wij hebben dat wel zo afgesproken maar ook daar is blijkbaar een verkeerde code terecht gekomen. In de omschrijving op de opdracht zou het duidelijk staan volgens de winkel, maar het is mij niet opgevallen.
Uiteindelijk weer terug gegaan en de verkoper heeft tijdens mijn bezoek de klacht van de lade opgelost, die er al even lag. Blijkbaar niet eerder tijd gehad om daar wat mee te doen.
De magnetron, de helft bij betalen is het voorstel, waar ik het niet mee eens ben omdat dit zo niet was afgesproken. Ik zou ook mogen vertrouwen op de juiste verwerking door de verkopers.
De regiomanager van de Keuken Kampioen belde op, de eerste die wel iets van zich liet horen. Hij had wel bereid geweest de magnetron te wisselen, als we iets eerder waren geweest met de melding over de magnetron, maar nu kon hij er niks meer aan doen.
Samengevat: we willen best toegeven dat er wellicht een fout is gemaakt maar in dit geval pech en betaal de helft maar bij.
Alle overige zaken die ik zelf heb moeten regelen nemen we voor het gemak niet meer mee.
In de tussentijd, nog steeds niet gehoord wanneer de nieuwe, juiste lade dan wel geleverd gaat worden. Betwijfel of ik deze nog krijg want de uiterst correcte vestigingsmanager uit Amersfoort kon de klachten niet oplossen en wilde hij ook niet meer oplossen. De oplossing is echter wel in de handen van deze vestiging, zij kunnen de collega’s van het hoofdkantoor aangeven dat er al zoveel is gebeurt met het dossier en dat een foutje er makkelijk in geslopen kan zijn. Maar is dat te lastig? Helaas, zaterdag kwam ik in de winkel en de vestigingsmanager durfde te zeggen dat er nog nooit een klant zo vaak terug is geweest. Dan zou je verwachten van iemand met die positie dat hij al eerder in gaat grijpen en gaat kijken wat er speelt. Niets daarvan, iedere keer weer laat deze persoon zijn collega’s alles oplossen om mij vervolgens bij het laatste bezoek aan te geven dat hij niks gaat doen om het op te lossen. En dan ook nog te dreigen met politie als ik niet weg ga. Is dat de ervaring die Keuken Kampioen wil mee geven nadat er duizenden euro’s zijn binnen gekomen?
Ik begrijp dat klachten niet leuk zijn, zeker niet op een zaterdag met potentiele nieuwe klanten in de winkel. Maar had het al niet eerder opgelost moeten worden?
Al met al, super ervaringen met de Keuken Kampioen, en die kan echt super zijn als de problemen er niet waren geweest of goed opgelost zouden worden. We zijn over de keuken en plaatsing super tevreden… :-).

De lade van de na levering veroorzaakt kortsluiting zodra deze is aangesloten en nog niet eens aan staat. We hebben het getest op verschillende stopcontacten en bij allemaal veroorzaakt het een een probleem.
Het probleem is al bekend in de winkel Amersfoort bij 4 verkopers, de vestigingsmanager en de klantenservice van de Keuken Kampioen.
Ga ik die ooit nog krijgen?

Ik weet het niet. Mijn vertrouwen in deze zaak is echt sterk afgenomen. Ik begrijp niet waarom men op deze wijze moet handelen.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Ho.

2 jaren geleden - Bedankt! Verwacht niet veel reactie van ze... helaas...

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 03 juli 2020 om 12:59 geantwoord

Beste meneer Ho.,

Uw klacht hebben we intern nogmaals besproken. Inmiddels staat de nieuwe warmhoudlade voor u in bestelling. De afspraak om deze bij u te monteren wordt zo snel mogelijk met u gemaakt.
Over de oven hebben we meerdere malen contact met u gehad en toegelicht dat we deze helaas niet kosteloos kunnen omruilen maar u wel een andere kunnen leveren tegen een coulanceprijs. Wij blijven bij dit voorstel, mocht u hiervan alsnog gebuik willen maken dan horen we dat graag.

Twan Kok - Keuken Kampioen

Ho.

Heeft op 03 juli 2020 om 13:14 geantwoord

Geen toelichting gehad welke correct is.
Lade helaas nog steeds niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Ho.