Klacht: Slechte ANWB wegenwachtservice buitenland (Frankrijk)

op 04 juni 2016 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Afgelopen nacht autopech ter hoogte van Metz (frankrijk) Diverse keren telefonisch contact gehad met de alarmcentrale. Na +/- 3 uur is er een sleepbedrijf gekomen die de auto meegenomen heeft. Er is niet gevraagd of ik als bestuurder mee wilde gaan. De diagnose was al helder (v-snaar dynamo stuk) terwijl door de alarmcentrale aangegeven werd dat de diagnose pas de volgende dag gedaan zou worden. Het sleepbedrijf geeft aan dat de auto zeker in het weekend niet gemaakt zou kunnen worden. Ik heb aan het sleepbedrijf aangegeven met de andere reispartners in een andere auto mee naar huis te gaan. S’morgens vroeg belt de ANWB alarmcentrale dat ze waarschijnlijk vandaag de auto zouden kunnen maken. Daarvoor moeten ze wel de auto 80 km zuidelijker verslepen. Daarna zou er pas een offerte door het betreffende garagebedrijf gemaakt kunnen worden. (hier loop ik dus weer een risico)
Ik vraag de ANWB simpel om de auto naar Nederland te transporteren, omdat ik al thuis ben, maar dat wordt geweigerd, omdat de auto binnen 48 uur gerepareerd kan worden. De verantwoordelijkheid wordt bij mij terug gelegd, dat ik op het moment in de nacht moet realiseren dat ik de auto terug moet besturen indien deze gerepareerd is. Terwijl de persoon ter plekke aanwezig heeft aangegeven dat het zeker niet in het weekend mogelijk is.
Deze zelfde persoon heeft voor de ANWB de volgende dag de diagnose gesteld.
Er is een duidelijke miscommunicatie door ANWB vs sleepbedrijf, en vervolgens naar mij als klant. Er is totaal geen pro-activiteit door de ANWB. Schandalig dat ik op deze wijze behandeld wordt.
En dat terwijl we sinds 2001 trouw lid zijn.
Ik heb het dossier opgevraagd. Overweeg de rechtsbijstand in te schakelen.
Als er geen fatsoenlijke afhandeling van deze klacht komt zeggen we per acuut ons lidmaatschap op!

Kosteloos transport van onze auto naar Nederland.
Nu moet ik dit zelf gaan regelen; tegemoetkoming in deze kosten.
Betere communicatie met de klant.
Pro-activiteit van de ANWB.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sakkia