Klacht: Internet buitenland

Joop Zwart op 21 augustus 2023 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Zodra je over de grens gaat naar Duitsland schakelt de provider naar vodafone.de prima zover, maar waar je normaal 4g hebt kreeg ik 2g.
Niet mee te werken, schandalig. Door naar Oostenrijk, en ja hoor daar weer gewoon 4g. Zelfs via de app omgezet naar bellen en internetten buitenland.
Maar maakte geen verschil. Simyo goed voor in Nederland maar buitenland een crime. Einde abbonement.

Dat dit opgelost wordt voor derden.
Anders kom met een goed voorstel.

Beoordeling 9/10 star-5 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simyo over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simyo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simyo

Heeft op 22 augustus 2023 om 16:22 geantwoord

Hi Joop,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je internetverbinding niet goed werkt in het buitenland!

Als je geen bereik/internet hebt in het buitenland, is het altijd een goed idee om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon. Ook kun je met behulp van onze Toestelhulp je internet handmatig instellen: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-in-het-buitenland-instellen

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de opties bellen en internetten in het buitenland uit staan. Ik heb deze zojuist ingeschakeld. Zou je je telefoon nog even voor 5 minuten uit kunnen schakelen zodra je dit leest? Als het goed is zou je internet met deze tips moeten werken. :)

Mocht je vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar [email protected] met je persoonlijke gegevens.

Groetjes,

Simyo Webcare

Joop Zwart

Heeft op 22 augustus 2023 om 16:39 geantwoord

Beoordeling 9/10 star-5 (10)

Ik heb alles gedaan wat er beschreven staat in dit bericht.
Mvg Joop zwart

Alle klachten die gemeld zijn door Joop Zwart