Mijn Klacht:
Mijn dochter heeft een Sim only abonnement bij Simyo. Bij toeval zag ik bericht voorbij komen dat haar telefoon rekening werd geblokkeerd omdat zij hoge kosten verbruikte buiten haar bundel. Ik heb de app gecontroleerd en zag dat de rekening inmiddels was verhoogd naar ruim 600 euro. Ik heb op dat moment naar het verbruik gekeken en zag dat dit in een periode van z7:52 uur tot 8:02 uur was gebeurd. Zij zat echter op de fiets naar school en bij navraag maakt zij zelf geen gebruik van het internet.
Een half uur later, omdat ik geschrokken was van de enorme rekening wilde ik nog eens kijken hoe dat nou kon, zag ik tot mijn grote schrik dat de rekening was opgelopen tot 1753.41 euro van 7:52 uur tot 8:08 uur. Daar schrok ik nog harder van.
Vervolgens heb ik contact gezocht met symio om na te gaan hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Zij heeft een abonnement van 2 jaar, dus ik kan deze ook niet omzetten naar een andere provider. Of mijn mbs delen met haar.
Vrijwel direct kwamen ze met een voorstel; ik betaal een rekening van 115 euro en de abonnements kosten. Er moest overlegd worden met de financiële achterban, tijdens dit overleg, kreeg ik al een mail met een bevestiging erin. En 1000 mb extra voor de rest van de maand (nog 8 dgn) en het nr werd weer gedeblokkeerd. Hier was overigens geen onderhandeling bij mogelijk, ik wilde het nr geblokkeerd houden zodat er niet weer hoge kosten zouden ontstaan. Ik ben akkoord gegaan, maar ik vind het een bijzonder telefoon gesprek, binnen 2 minuten was bovenstaande afgesproken. Daarnaast vind het ik belachelijk dat er niet eerder een stop op een rekening wordt gedaan. Dit is voor niemand te betalen op deze manier.
Gewenste Oplossing:
Dat ik niet het volledige bedrag hoef te betalen.. maar ik wil deze zorgen gewoon niet meer.