Klacht: hoge internetverbruik

op 14 januari 2020 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Op 19 nov 2019 wil ik bellen, maar krijg een toon dat mijn telefoon afgesloten is ivm administratieve redenen. Thuis aangekomen bekijk ik mijn factuur in ‘mijn Simyo’en tot mijn verbazing zie ik dat ik op 18 nov een internetverbruik van 21 x 8,79 euro buiten mijn bundel verbruikt heb
De avond van 18 nov heb ik mijn telefoon opgeladen, geen gebruik gemaakt van internet omdat de accu leeg was.
Ik heb op 19 nov de klantenservice gebeld, waarbij ik dat gemeld heb. Nou mevrouw….u heeft waarschijnlijk Netflix gekeken. Ik heb geen abo op Netflix. Daarop een antwoord misschien een update van uw telefoon. Dat heb ik nog nooit meegemaakt zei ik haar.
Gezien mijn verbruikshistorie kon ze zien dat ik nooit buiten mijn bundel internet of bel.
In overleg met collega kon ze de nota kwijtschelden. Ik blij natuurlijk.
Dit gebeurde in eerste instantie tussen 19.00 uur en 20.30 uur.

Tot mijn verbazing kreeg ik alsnog een nota waarbij de ‘kwijtgescholden” internetverbruik weer op de factuur werd vermeld. Vanaf 20.31 uur tot 21.50 uur wederom 21 x 8,79 euro, plus op 29, 30 en 31 nov nogmaals 7 x 8,79 euro aangerekend.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice. Volgens de medewerker heb ik al een vergoeding gehad en dat kan niet 2x.

Ik heb bovenstaande uitgelegd maar er wordt niet naar een oplossing gezocht. Medewerker geeft alleen aan dat de rekening betaald moet.

Ik wil niet betalen voor een verbruik dat niet te achterhalen is waardoor dit kan. Eerst kwijtschelden en dan weer factureren.

Ik ben tevreden alsook deze kosten kwijtgescholden worden.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simyo over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

Bericht van Simyo

4 dagen geleden - Beste Siapaxan, Super balen dat je toestel internet heeft verbruikt en het niet te achterhalen is waaraan het verbruikt is. Wij willen je vragen om, als je dat nog niet hebt gedaan, ons te benaderen via onze eigen kanalen. Dit kan via email op Webcare@simyo.nl of via ons forum via www.simyo.nlforum. Wij kijken dan graag naar je situatie. Vriendelijke groet, Simyo Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door siapaxan