Klacht: Schrijven bijna het dubbele bedrag af, laten niks meer horen.

op 12 mei 2020 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

De kosten van mijn hotel zijn bijna dubbel afgeschreven. In eerder contact zou dit gaan om de borg die niet bij het originele bedrag inbegrepen zat. Nu maanden na mijn reis heb ik deze borg nog steeds niet terug.(ik zeg borg omdat het bedrag van de borg niet overeenkomt met het verschil in het bedrag dat afgeschreven is.) Na contact met booking.com zou dit geregeld worden omdat er inderdaad iets fout zou zijn gegaan. Dit bedrag is nu nog enkele maanden later nog steeds niet teruggestort en op mijn mails wordt niet meer gereageerd. Telefonisch word ik ook niet geholpen omdat mijn boekingsgegevens ineens niet zouden bestaan.

Maar, het mooiste komt nog. Ik betaal mijn reizen namelijk met mijn credit card om mij voor deze situaties te verzekeren. Nu is Booking.com echter een tussenpersoon en is het de accommodatie die het geld afschrijft. Het contract dat je dus aangaat via Booking.com is daardoor niet geldig voor de verzekering van de credit card. Kortom, de accommodatie kan willekeurige bedragen afschrijven zonder daar mee in de problemen te komen en ook Booking.com komt er zonder problemen mee weg.

Na flink wat research kwam ik geen enkele slechte recensie van Booking.com tegen. Nu kom ik echter terecht op de instragram van Booking.com waar het dus wel bezaaid is met klachten! Let dus goed op, Booking.com lijkt er te zijn voor de partners, ten koste van de consument.

Ik ben tevreden zodra het geldbedrag wordt teruggestort in combinatie met een welgemeend excuus. Maar ook simpelweg een inhoudelijke reactie wordt erg gewaardeerd.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jassie1