Klacht: Schoenen door koper beschadigd

op 29 juni 2021 over Vinted.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Via vinted heb ik sandalen verkocht en netjes verstuurd. De koper wil de schoenen niet en geeft nu aan dat ze beschadigd zijn, de foto’s die ik ontving van de koper zijn niet overeenkomstig met hoe ik het opgestuurd heb, het lijkt of er heel hard aan de bandjes over de voet getrokken is en hierdoor nu los zijn en lijm zichtbaar is. Ze komt met allemaal verwijten, dit terwijl de schoenen maar 1x aangehad zijn door mij omdat ze te hoog waren waren.

De verkoop liep ook niet vlot, vraagprijs was €12,50 (1x aangehad en in originele doos met prijskaartje) en eerst wilde ze €7,50 betalen en uiteindelijk zijn we €10,- overeengekomen. Ik heb het vermoeden dat de sandalen niet naar haar zin zijn of niet goed paste en ze daarom beschadigd zijn door de koper.

Ik heb nog getracht te middelen (beide 50%) maar ze wilde haar geld volledig terug omdat ze toch kopersbescherming heeft. Vinted gevraagd om ook naar mijn versie te kijken, maar ze gooien alles onder kopersbescherming en dat ik binnen 24 uur mijn adres moet doorgeven anders hoeft de koper ze niet terug te sturen en krijgt zij alles terug. Omdat er nog een geschil is, is dit niet eerlijk. Daarbij hebben ze binnen 24 uur na dit bericht al doorgeven dat ik de schoenen niet terug krijg. Nu heb ik dus de (door koper beschadigde) schoenen niet terug en ook geen geld (100% schade voor mij)
Als eerlijke verkoper heb je dus geen support en laten ze je stikken.

Als vinted minimaal 5,- aan mij betaald op mijn account.
(aan de koper voorgesteld aankoopsom van 10,- te delen en dat zijn de losse banden kon plakken)

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vinted.nl

Reactie van de melder van de klacht Sonjavan

4 weken geleden - Vinted kiest altijd de kant van koper. Bedenk je dit dus heel goed als je iets verkoopt. Daarbij reageren ze ook niet op berichten of kijken ze naar oplossingen.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vinted.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sonjavan