Klacht: schending kredietovereenkomst zonder berichtgeving

op 11 mei 2012 over ABN Amro in de categorie Banken

al sinds 8 juni 1999 heb ik een kredietovereenkomst gekoppeld aan mijn zakelijke rekening courant. Deze is eenzijdig zonder berichtgeving verbroken op 1 mei. Gevolg is dat er zonder berichtgeving geen betalingen meer zijn uitgevoerd.
Alleen door mijn alertheid omdat een betaling al 3 dagen gekenmerkt was als “in behandeling” en ik ben gaan bellen met de klantenservice ben ik hier achter gekomen.
De klantenservice zou het uitzoeken en daarnaast een klachtmelding maken omdat het ook in hun ogen een op zijn zachtst gezegd, vreemde gang van zaken was. dit was op 3 mei jl. Binnen 2à 3 werkdagen zou ik bericht krijgen wie mijn aanspreekpunt zou zijn zodat ik daarmee contact over de voortgang van de oplossing zou kunnen onderhouden. Inmiddels zijn we meer dan een week verder en ik heb nog geen enkele reactie gehad ondanks diverse pogingen van mijn kant om via Your Business Banking te weten te komen wat de stand van zaken was.
Gevolg is dat ik momenteel door toedoen van de ABN niet aan mijn financiële verplichtingen kan voldoen.
Overigens is in 2003 hetzelfde gebeurd. Toen is een en ander gerectificeerd.

reactivering van de kredietovereenkomst binnen 24 uur met tegemoetkoming in de kosten.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 21 juni 2012 om 18:59 geantwoord

Gebeld met mevrouw om na te vragen of het klopt dat de klacht inmiddels is opgelost. Dit was het geval, mevrouw wil hierbij nog wel de kanttekening plaatsen dat ze niet tevreden is met de manier waarop de afhandeling en communicatie verliep. Ze heeft zich vooral zelf moeten inzetten om contact met de juiste personen te krijgen en is hierbij meerdere malen van het kastje naar de muur gestuurd. Alleen dhr. Ummak en dhr. Varkevisser zijn hierop een positieve uitzondering, zij hebben zich volledig ingezet om de klacht op te lossen.

Reactie van de melder van de klacht Collee

5 jaren geleden - Over de uiteindelijk getroffen maatregel ben ik tevreden. Maar over de wijze van totstandkoming totaal niet. Wat ik hierbij als uiterst frustrerend heb ervaren is dat het onmogelijk bleek om contact te leggen met een contactpersoon die beslissingsbevoegd was. Al mijn pogingen bleven steken op het nivo van medewerkers die weliswaar begripvol waren, maar geen oplossing konden bieden en mijn iet verder konden helpen! Het is door mijn eigen inzet dat ik uiteindelijk via de heer Varkevisser een ingang heb gevonden, die, ondanks dat het niet zijn werkterrein is, e.e.a. ingang heeft gezet waarna de heer Unmak het heeft overgenomen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ABN Amro beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Collee