Klacht: Scharnier van deur afgebroken AEG warmtepompdroger

op 12 februari 2018 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Het scharnier van de deur van onze warmtepompdroger is afgebroken en zo te lezen op internet zijn wij niet de enige!
Het betreft een AEG lavatherm modelnummer T76489IH1.
Het apparaat is amper 5 jaar oud en het onderdeel met nummer 1366253217 is niet meer leverbaar omdat er een modificatie heeft plaatsgevonden (vanwege dus deze productiefout).
Er staat zelfs op internet: “Als gevolg van een probleem met naar beneden hangende glazen deur is deurscharnier 1366253217 niet langer verkrijgbaar.”
Hierdoor moesten wij alleen nieuwe scharnieren laten plaatsen. De factuur hiervan is 186,00 terwijl een compleet set (met ook nog een nieuw voorpaneel) overal op internet voor 48,00 staat. Waarom moet wij betalen voor een productiefout van AEG? Dit heeft niets met slijtage of garantie te maken.

Als AEG / Electrolux ons niet meer lastig valt met deze factuur. Een productiefout verhalen op een klant middels dit soort hoge kosten is niet reëel.
In de auto- en computerwereld is het heel normaal dat na de garantie periode verkeerde onderdelen kosteloos vervangen worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat AEG een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

AEG

Heeft op 12 februari 2018 om 15:00 geantwoord

Onze apparaten en onderdelen zijn continue aan verandering onderhevig. Dit betekent niet dat een eerder gebruikt onderdeel niet goed is.
U heeft gebruik gemaakt van onze servicedienst en in dat geval betaalt u ook voorrijkosten en arbeidsloon naast de onderdeelkosten.
Wij zien geen reden om u tegemoet te komen in de gemaakte kosten en verzoeken u zorg te dragen voor betaling van de openstaande factuur.

Heeft op 12 februari 2018 om 15:06 geantwoord

Er staat bij status: Opgelost maar het is nog helemaal niet opgelost.

Reactie van de melder van de klacht McPJohn

8 maanden geleden - Wat een waardeloze reactie. Vindt u het normaal dat na een paar jaar een scharnier van een droger spontaan afbreekt? En zo te lezen zijn wij niet de enige! Dit gebeurt bij andere merken nooit. Een scharnier van een droger moet langer mee gaan dan een paar jaar! U moest zich schamen om een klant hier zulke hoge kosten voor te berekenen! Wij verwachten minimaal een tegemoetkoming in de kosten.

Alle klachten die gemeld zijn door McPJohn