Klacht: schandalige reactie van Hoya

op 18 augustus 2016 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Al 30 jaar tevreden klant van Hans Anders. Maar na 2,5 jaar bleek het glas van de zonnebril op sterkte af te brokkelen. Een ondeugdelijk product van de onvriendelijke fa. Hoya. Het personeel van de vestiging Beverwijk heeft er alles aan gedaan om de klant tevreden te stellen. Maar Hoya werkt alleen met bedrijven en geeft geen info aan klanten, onderzoekt niets, is doof voor een ondeugdelijk product en wijst naar de garantie van 2 jaar. CZ, de zorgverzekering, stelt dat men 3 jaar moet doen met brillen. Deze klantonvriendelijke en uiterst onbeschofte manier van reageren van een dergelijk bedrijf pst niet in de doorgaande klantvriendelijke bejegening van de klant van Hans Anders. Ik zou verzoeken aan de directie van Hans Anders om zo spoedig mogelijk afscheid te nemen van een feodaal bedrijf als Hoya, die niets onderzoekt en niets met de klanten, die de dupe zijn van het kennelijke ondeugdelijke product. Ook zou ik de zorgverzekeringen waarschuwen vooral niet de brillen bij de bedrijf via Hans Anders af te nemen. Let wel een zonnebril, waar je alleen in de zomermaanden gebruik van maakt. Hans Anders, zoek aub een andere producent die een dito klantvriendelijkheid als uw bedrijf in het vaandel heeft staan. Een diep treurige zaak voor de consument!

Gewenste Oplossing:

Als het bedrijf Hoya de policy wijzigt, deze zaak onderzoekt en op zijn minst open staat voor de consument, die de dupe is van het kennelijke ondeugelijke product. De klant mag niet buiten "de deur"worden gehouden. Ook bij de koop wordt er geen aandacht geschonken aan de kleine lettertjes van 2 jaar garantie. Belachelijk.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 18 augustus 2016 om 15:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 18 augustus 2016 om 22:33 geantwoord

Nee, zeker niet. Klacht is door de klantenservice niet opgelost. De \"korting\" bestond uit 106,20 betalen om maar een nieuwe zonnebril te krijgen. Er is door Hoya een ondeugdelijk product geleverd dat niet de drie jaar meegaat zoals de zorgverzekeraar dit wenst. Hoya wenst niet op de klachten van een particulier in te gaan. Deze reactie van Hans Anderrs is er één van zoethouden, windowdressing en deze zaak onwaardig. Laat het hoofdkantoor deze zaak nu eens onderzoeken over een ontevredenheid van een trouwe klant die al 30 jaar in de winkel komt en zo wordt afgescheept. Het ligt aan hitte. Ja, ja, we hebben het over een zonnebril.

Reactie van de melder van de klacht HansvanVeen48@gmail.com

7 maanden geleden - Vandaag gebeld door de klantenservice van Hans Anders. Zelf de directie is verbolgen over de behandeling van trouwe klanten. Het was inderdaad een ondeugdelijk product en het had niets te maken met de genoemde oorzaken. Er is een compromis gesloten waar ik mij in kan vinden en maakt dat wij nog vele jaren hopelijk bij Hans Anders zullen blijven. Ik heb echter geen goed woord over voor de brillenproducent Hoya en ik hoop dat ontevreden klanten over deze firma zullen blijven klagen, zodat Hans Anders een firma gaat contracteren die wel doet aan klantvriendelijkheid. Hoya een deceptie....... een afrader!

Alle klachten die gemeld zijn door HansvanVeen48@gmail.com