Klacht: Schandalige afhandeling

op 06 juli 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Probleem met auto gehad in Duitsland. Gebeurde op een zondag dus alle garages dicht. Auto versleept naar dichte garage. Moest 3 volle dagen wachten voor ik vervangende auto kreeg. Moest deze auto wel de volgende dag afleveren in mijn woonplaats anders zou ik een boete krijgen (!). Dus moest snel terug rijden naar NL vanuit DE. Gisteren, twee weken na de problemen met de auto kreeg ik eindelijk bericht vd ANWB dat de auto niet naar mijn garage in mijn woonplaats is versleept maar naar een opslag buiten de stad (oostzaan). De auto zou zogenaamd geweigerd zijn door mijn garage. De werkelijkheid is dat de garage de hele dag dicht was. Ik weet dit omdat ik in dezelfde straat woon. ANWB wil dat ik zelf de auto laat verslepen naar mijn garage, op eigen kosten, omdat zij zich aan hun verplichtingen hebben gehouden. Ik heb langer dan 10 jaar een ANWB verzekering, nooit iets gehad aan mijn auto en nu kan ik zelf opdraaien voor sleepkosten terwijl ik daarvoor verzekerd ben?? Verder had ik telefonisch afgesproken met de ANWB (zijn ook geluids opnames van, door ANWB opgenomen tijdens telefoongesprek ‘voor trainings doeleinden’) dat ze de auto niet aan de garage zouden geven maar voor de garage zouden parkeren en de sleutel bij mij afleveren. Aangezien ik in de straat woon. Dit is blijkbaar tegen hun eigen procedures. Wat heb ik daar mee te maken? Ik heb een afspraak met hun dat zij de sleutels aan mij zouden afgeven, en dat is alles wat telt. Niet hun procedures waar ze zelf tegenin zijn gegaan door die AFSPRAAK met mij te maken. Ik heb gedreigd met publieke openheid en een flinke klacht bij de ANWB en wat voor andere instantie dan ook. Pas toen zeiden ze dat ze contact met mijn garage zullen gaan opnemen om te vragen wat er aan de hand is. Ik weet het antwoord al, ze waren dicht en de ANWB had vt voren moeten controleren of ze open waren en niet mij met een probleem opzadelen waar zij zelf debet aan zijn.

Wil daar nog aan toevoegen dat ik de manier waarop je wordt toegesproken door de personen aan de telefoon wanneer je de ANWB belt, werkelijk beneden alle peil vind. Zonder enige betrokkenheid en ze bekken je af waar het hun uitkomt. De ANWB is respectloos en enkel uit om geld te vangen van hun klanten. Wanneer je een probleem hebt leer je hun pas echt kennen.

(had ik al vermeldt dat toen ik in Duitsland zei (na 10 x te hebben gebeld op eigen kosten) dat ik wenste dat mijn auto zou worden terug gesleept naar NL dat ze het volgende zeiden: “Meneer, gaat u uw auto wel echt laten repareren? Is het niet beter dat u de auto in DE laat staan? Het kost namelijk erg veel om de auto naar NL te slepen.” Einde quote. Hoe verzin je het??!! Waar betaal ik dan al 10 jaar verzekeringsgeld voor?

Auto versleept naar mijn adres of de eerder besproken garage op kosten van ANWB.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door drd1