Klacht: Schade aan tafel

op 14 juli 2017 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Door een bouwbedrijf is maanden geleden tijdens werkzaamheden schade veroorzaakt aan oa een tafel. Dit zou via een schade expert van de CED worden opgelost. Schade inderdaad vastgesteld. Voorstel tot opnieuw schuren en lakken door Nomot bv uit Nieuwegein. Daar ga je dan in t volste vertrouwen maar mee akkoord. Helaas kreeg ik de tafel veel lichter gekleurd en met veel lelijke zichtbare kwaststrepen van de lak terug. Bevestigd door experts dat je dit soort tafels helemaal niet met de kwast moet/mag lakken.
Lang verhaal kort. Het (opnieuw) herstel van het tafelblad bij de fabriek waar hij gekocht is kost 1450 euro. De expert van de CED adviseerde Nationale Nederlanden om mij schadeloos te stellen. Nu heeft NN 950 euro overgemaakt en de overige 500 euro, het bedrag aan eigen risico van de veroorzaker, moet ik maar van hen zien te krijgen. Nationale Nederlanden heeft de veroorzaker (het bouwbedrijf) verzocht de 500 euro naar mij over te maken.
Dat is vreemd!!! Als het juridisch al zou kloppen om mij met de verdere afwikkeling (en evt incasso) op te zadelen dan is het vanuit service- en klantgerichtheid (en ja ik weet dat ik juridisch gezien geen klant ben van Nationale Nederlanden maar het bouwbedrijf) wel heel erg vreemd.
De meneer die mij zojuist hielp van de afdeling schadebehandeling op nr 070 41 43 836 bleek ook toe te zijn aan zijn weekend en niet al te netjes.
Zonder oplossing een leuk item voor de belbus van Kassa lijkt me.

Gewenste Oplossing:

Ik ga er vanuit dat Nationale Nederlanden zelf de laatste 500 euro van het bedrag per direct alsnog overmaakt. Dat een (schadeloos te stellen) tegenpartij zelf achter zijn geld aan moet is toch wat raar.
In alle redelijkheid, over alle extra tijd en kosten die ik heb moeten maken tijdens dit traject met Nomot en NN, de ook nog steeds niet herstelde/betaalde laminaatvloer, etc rep ik niet eens.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Nederlanden een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nationale Nederlanden

Heeft op 19 juli 2017 om 16:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Hugo,

Ik heb overlegd met de schadeafdeling en gevraagd hoe de situatie is. Die is in feite zoals jij schetst.

Wij hebben de schade met onze klant besproken en verder afgewikkeld conform afspraak. Daarmee is de zaak voor ons in feite gesloten.

De resterende kosten zullen door het bouwbedrijf worden betaald, ook dat is afgesproken maar helaas geen zaak voor ons of onze verantwoordelijkheid verder.

Ik raad je daarom ook aan om met het bouwbedrijf in gesprek te blijven indien nodig.

Groet,

Roy
Nationale-Nederlanden Webcare

Heeft op 19 juli 2017 om 17:10 geantwoord

Geachte heer,

Ik ben het hier niet mee eens. U maakt u er nogal makkelijk vanaf.
U heeft een groot gedeelte van de verzekeringspenningen wel direct aan mij uitgekeerd. Waarvoor dank. U heeft dus een volmachtbepaling om uit naam van uw verzekerde de benadeelde (ik) schadeloos te stellen. Waarom doet u dit ook niet met de laatste 500 euro? Misschien omdat u het eigen risico tot op heden ook nog niet heeft ontvangen van uw verzekerde? ;) (ik stond in de bcc van de correspondentie van de CED hierover en weet daarom dat dit bedrag in de voorbije acht maanden nog niet overgemaakt is)
Het is mijns inziens wel erg makkelijk om nu de incasso bij de benadeelde neer te leggen terwijl u een volmacht heeft. Want tot op heden -zoals verwacht- nog geen bedrag ontvangen van uw verzekerde. Bovendien verwacht men van een verzekeringsmaatschappij als de Nationale Nederlanden wel iets meer tact in de afwerking. Slechte reclame dit.

Hoogachtend,

Hugo

Bericht van Nationale Nederlanden

3 maanden geleden - Sorry dat we niets meer kunnen betekenen op dit gebied. In feite is het 'conflict' tussen jou en het bouwbedrijf en zijn wij geen partij verder. Van ons uit is de zaak met onze klant besproken en afgerond. Groet, Roy Nationale-Nederlanden Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Hugo Hilversum