Klacht: Garantievoorwaarden worden niet nagekomen

Christophe Veuskens op 01 september 2023 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb 3 jaar geleden een wasmachine gekocht, een Samsung WW10M86INOA/EN. Dit was toen het duurste model. Het toestel begon reeds na een paar maanden te haperen. Het auto-doseersysteem werke niet. Uiteindelijk het toestel aangemeld via BCC en op 04/07/2021 is het vervangen door een nieuw toestel. Deze machine is van het type WW90T986ASE. Vervolgens begon het nieuwe toestel ook kuren te vertonen en is Servilux, de reparatiedienst van Samsung, langsgekomen om volgens mij een printplaat te vervangen. De monteur stelde ook vast dat dat de lagers van de machine niet meer goed waren. Aangezien hij deze onderdelen niet bij zich had, zou hij deze laten bestellen. Omdat ik meer dan een maand niets gehoord had van Servilux, heb ik zelf contact opgenomen. Vervolgens kreeg ik een vaag verhaal te horen dat Samsung de aanvraag had afgekeurd en vervolgens was er niets meer gebeurd. Uiteindelijk zijn de lagers dan in December 2022 toch vervangen. Eind juni van dit jaar begint de wasmachine wéér te haperen. Na zelf alle stappen uit de Samsunghandleiding te hebben doorlopen, maak ik een serviceverzoek aan bij Samsung. Deze keer komt een monteur van Letmerepair langs, een bedrijf dat Servilux heeft overgenomen. Nu blijkt dat na een bezoek van de monteur, die enkel een nieuwe pomp bij zich had, de riem die de trommel aandrijft van de pulley was gelopen. Hij ging dit aanmelden en de nodige materialen bestellen. Uiteindelijk krijg ik een mail met een offerte. Het herstellen kost 410 euro, en als ik niet akkoord ga, dan brengt het bedrijf alsnog 100 euro in rekening voor het stellen van de diagnose. Ik geef aan dat dit onacceptabel is en krijg een bericht terug dat i.v.m. de wettelijke garantie er wordt uitgegaan van een technische levensduur van het toestel. De coulance in de offerte, is dan ook de wettelijke afschrijving die door Uneto is vastgesteld. Als ik op de website van Uneto kijk, dan zou een wasmachine in deze prijsklasse minstens 8 jaar moeten meegaan. Als volgens Samsung, hun duurste wasmachine op deze korte termijn zoveel gebreken vertoont, terwijl de machine correct geïnstalleerd is, goed onderhouden wordt en slechts voor een huishouden van 2 personen moet wassen, dan zou ik als bedrijf mijn conclusies trekken.

Een onder garantie herstelde of vervangen wasmachine.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Christophe Veuskens