Klacht: Vlucht FR346 geweigerd 10-7-2019

op 11 juli 2019 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Bij gate 1 op Eindhoven was mijn vriendin niet toegelaten vanwegen de verkeerde roepnaam. Op boardingpas stond Floor en op ID Florance. Werd niet geaccepteerd. Intussen was ik toegelaten en zij genoodzaakt de gate te verlaten, hier begon de hectiek. Overleg werd door de werknemer verboden en mij werd verzocht door te lopen of ook de gate te verlaten.
Ik vroeg aan de man of ik dan wel weer terug mocht en daarop antwoorde hij duidelijk ‘ja’. 5 meter bij de gate vandaan hebben we binnen enkele minuten een plan gemaakt, ik ga aan boord en zij kijkt verder.
Ondertussen waren de laatste passagiers toegelaten, dus sloot ik mij haastig aan. Nu volgt de natrap.
Want vervolgens werd ik ook geweigerd omdat volgens de man de gate gesloten was. Terwijl de laatste passagiers nog hun weg naar buiten maakte. Ik gaf aan al geboard te zijn, dus alleen maar de lint hoefte te passeren.
De man heeft tot verbazing van zijn vrouwelijke medewerker mij alsnog geweigerd en verzocht de gate te verlaten om mijn koffer op te halen.
Ik kon mijn oren niet geloven. Waarom zijn wij niet gewaarschuwd bij de incheck naar de douane? (Waar precies dezelfde documenten worden gecheckt). Dit had via de site nog aangepast kunnen worden.
Waarom ben ik door de werknemers niet gewaarschuwd als ik in het zicht stond? Waarom heeft de man zijn belofte
verwaarloosd en waar is op dat moment het nodige begrip? De werknemers vertrokken snel in het moment van
onze diepe teleurstelling.
Geen enkele hulp ontvangen en volledig aan ons lot overgelaten. Onze hard verdiende vakantie koelbloedig letterlijk aan onze neus voorbij gevlogen. Door de nalatigheid in de service van het personeel zijn de kosten van mijn vliegticket in rook opgegaan. Ik eis een restitutie!

Een volledige restitutie van de vlucht.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Luc Marinus Johannes