Klacht: Ruiling

op 25 april 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Zo trots was ik toen ik een Silvercrest keukenmachine voor €60 op de kop had getikt. Een dag later maakte ik hier gebruik van en wat bleek? Het apparaat geeft bij elke aanraking een stroomstoot. Ik pakte het apparaat in en ging ermee terug naar het filiaal waar ik het had gehaald. Ik legde het probleem uit aan de manager en die vertelde mij dat ik mijn geld terug kon krijgen. Ik wilde heel graag een andere keukenmmachine, maar dan zonder gebreken. Omdat de voorraad in de winkel inmiddels op was, kon hij me niet aan een andere helpen. Ik heb hem gezegd dat dit apparaat een garantie heeft van 2 of 3 jaar, wat betekent dat als het niet gemaakt kan worden, ik een nieuwe kan krijgen. Volgens hem is dat bij Lidl niet mogelijk en moest ik online maar een nieuwe bestellen (€100). Ik kon kiezen: of het apparaat weer mee naar huis of mijn geld terug. Omdat ik me liet vertellen dat Lidl niets doet met defecte apparaten, koos ik voor mijn geld.
Enorm teleurgesteld belde ik met de klantenservice om mijn verhaal te doen. De dame die ik aan de lijn kreeg, vertelde me dat de manager mij niet van de juiste informatie had voorzien. Als apparaten defect raken, neemt Lidl deze terug om te kijken of ze gerepareerd kunnen worden. Indien dit niet het geval blijkt te zijn, krijgt de klant een nieuw apparaat en uiteraard tegen de aanbiedingsprijs. MAAR omdat ik het apparaat al had ingeleverd kon de klantenservice hier niks mee. Ondanks het feit dat ik het apparaat op basis van de informatie van de manager had ingeleverd en dat ik nog wel in het bezit ben van de kassabon, werd ik niet geholpen. Ik moest maar een nieuwe bestellen en dan kon de dame van de klantenservice wel regelen dat ik de verzendkosten niet hoef te betalen. Toen ik vroeg hoeveel deze bedroegen, antwoordde ze €2,99. Ik vind het werkelijk een schande! Gezien de manier waarop alles is gegaan, vind ik dat juist een winkelketen als Lidl meer mag compenseren dan €2,99. Ik heb immers niks fout gedaan. Het apparaat deugt niet, ik krijg de verkeerde info waarna ik besluit voor mijn geld te kiezen. En als dan blijkt dat de manager (dus Lidl) het fout had, dan vind ik ook dat je het als winkelketen mag oplossen. Online bestellen kan iedereen en te allen tijde, dat is dus geen oplossing.

Als ik een goed werkend apparaat krijg, zonder gebreken, maar wel voor dezelfde prijs. Wel zo eerlijk.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 25 april 2017 om 09:56 geantwoord

Heeft op 25 april 2017 om 11:49 geantwoord

Lidl draait er gewoon omheen, voor hen is dit misschien een oplossing, maar voor mij niet

Alle klachten die gemeld zijn door Salleke