Klacht: Service in de winkel

op 11 januari 2019 over River Island in de categorie Internetshops - Kleding

Hi,

Gisterenavond was ik gezellig wezen shoppen met mijn vriendin. Eenmaal aangekomen bij de river island, zie ik leuke enkellaarsjes. Ik zie dat er alleen een maat 37 en een maat 40 liggen. Ik heb zelf maat 3839. Ik probeer de maat 40, deze is te groot. Ik vraag aan 1 van de medewerkers, die bezig is met het arrangeren van de saleschoenen, of er een maat 38 of 39 is. Zij kijkt in haar voorraad op haar apparaat. Ze geeft aan alleen 39 te hebben. Dat is prima en ik geef aan dat ik die graag wil hebben. Ze zegt te gaan kijken of ze die heeft, aangezien de voorraad niet altijd up to date is. Én als de schoen op een pop zit, zij die niet kan vrijgeven, de pop moet ook iets aan hebben, is haar uitleg ( tegenover mij staat een mannequin die niets aan heeft, geen kleren, geen schoenen ). Ze gaat weg en komt later terug om aan te geven dat ze de schoen niet kan vinden. Ik geef nogmaals aan dat ik de schoen graag wil hebben en of ze nog even wilt zoeken. Ze stuurt een andere collega ( zonder dat aan te geven ) om het over te nemen. Deze collega geeft aan dat 1 van de poppen de schoen aanheeft. Deze mogen ze eigenlijk niet vrijgeven, maar omdat ik de schoen graag wil, zij dat alsnog wel wilt doen. Zij geeft aan dat ze de schoen van de pop gaat ruilen met de maat 40 die ik heb gepast. Dit was de oplossing die ik had gegeven aangezien haar andere collega zei, dat de pop ook iets aan moest hebben. Zij gaat ook even weg en komt vervolgens weer terug om ook tegen mij te zeggen dat ze de schoen niet kan vinden. Zij zegt dat ze nog verder gaat kijken. Ik geef aan dat het laat is, ik zit inmiddels al een tijdje te wachten op de laarsjes, en dat ik mijn shoppingavondje voortzet en ik later weer terugkom, het was inmiddels bijna half zes. Ze vindt het een goed idee en zegt dat ik de schoen bij de kassa kan vinden, mocht ze die gevonden hebben.

Ongeveer 20 minuten later kom ik terug, ik zie bij de ingang, aan de linkerkant van de winkel ( etalage ) dat 1 van de poppen de laarsjes aanheeft. Ik heb ze gevonden, dacht ik! Ik loop naar boven en zie weer een pop, links tegenover de kassa, met dezelfde laarsjes aan. Nog een paar, dacht ik! Ik loop naar de laatste medewerker die ik had gesproken en zij zegt dat ze de andere schoen niet kon vinden. Hiermee bedoelde ze de maat 40. Ik zeg hierop dat ze ook de maat 37 op de pop kan zetten. De maat maakt voor de pop niets uit. Althans, daar ga ik van uit. Dit wilde ze niet. Ik moest volgens haar dit verder bespreken met de eerste medewerker die ik had gesproken ( zij was blijkbaar de leidinggevende van de winkel ) aangezien zij geen autorisatie heeft om zulke beslissingen te maken. Betreffende collega ziet mij maar loopt weg, waarschijnlijk omdat ze een andere klant aan het helpen was. De collega die nog bij me staat roept haar op via de walkie talkie maar ik ben het inmiddels zat en geef aan dat ik dit absurd vind en absoluut niet klantvriendelijk. Ik verlaat de winkel. Ik voelde me in de maling genomen. Ik heb een hele tijd moeten wachten en uiteindelijk kreeg ik daar niets voor terug.

Waarom kan River Island niet de schoen geven aan de klant die in de sale is ? Ik neem aan dat river island van de sale af wilt ? Zij zijn er toch om de producten te verkopen? Ik zie iets in de winkel, mijn maat is er, maar ik mag het niet hebben. Waarom, vraag ik mij af ? Wat is de reden dat hier zo moeilijk over wordt gedaan ?

Ik wens dat river island wat meer klantvriendelijk is tegen klanten die zij in de winkel ontvangen. Dus ook klanten die bereid zijn om een aankoop te doen bij river island. Ik vind de manier waarop zij met mij zijn omgegaan absoluut niet kunnen. Ik zal hierdoor ook geen aankopen meer doen bij deze winkel.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over River Island

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over River Island nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door daantje_nadia