Klacht: Retourneren van mobiele airco

op 20 juni 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Eergisteren hebben mijn vriend en ik bij de Mediamarkt in Utrecht (The Wall) en mobiele airco gekocht. Op aanraden van de verkoper, die we hadden ingelicht over onze woonsituatie (twee hoog, plat dak, en uiteraard de grootte van onze slaapkamer), kochten we een airco – een keuze die we maakten ten koste van een ventilator (we twijfelden tussen beide). Na twee nachten hiermee geslapen te hebben, besloten we echter hem te retourneren omdat het product niet aan de verwachtingen voldeed. Hij maakt te veel lawaai en de kamer is simpelweg niet koel genoeg. Eenmaal daar kreeg ik te horen dat ik het product niet kon ruilen omdat het onder \\\”hygiënische producten\\\” wordt gerekend, en ook dat dit in de algemene voorwaarden stond. Bijzonder, want niemand heeft ons iets verteld over deze voorwaarden. Airconditionings staan ook niet in de algemene voorwaarden (tenzij onze airco onder de \\\”etc.\\\” bij het betreffende artikel valt). Zoals een eerdere klacht over eenzelfde afhandeling al stelde, lijkt het me zeer discutabel dat dit daadwerkelijk het geval is, aangezien de vergelijking met een koelkast prima te maken is. Tot nu toe gingen we altijd graag naar de Mediamarkt, maar we vinden deze afhandeling wel erg jammer.

We zouden graag ons aankoopbedrag terug wensen, en met dit geld een ventilator aanschaffen

Opgelost! Geld volledig terug.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht TalithaHunnik

1 maand geleden - Jammer dat de Media Markt mijn klacht niet in behandeling neemt/niet gaat nemen. Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend op hun website. Hopelijk komen we tot een passende oplossing voor ons probleem!

Reactie van de melder van de klacht TalithaHunnik

1 maand geleden - Wow, wat een snelle reactie! Amper een half uur nadat ik mijn klacht naar het mailadres van de Media Markt stuurde, werd ik gebeld door de vestigingsdirecteur. Het is keurig netjes afgehandeld: ik heb een prima ventilator gekocht en werd goed geholpen. Heel fijn. We kwamen al graag bij de Media Markt, en nu weer :-) Dank!

Alle klachten die gemeld zijn door TalithaHunnik