Klacht: Restitutie reis

op 15 mei 2020 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Dat we vandaag de dag in een uitzonderlijke situatie zijn beland moge duidelijk zijn.

Echter geldt die situatie niet alleen bij jullie, maar ook bij ons.
Op 5 april zouden wij naar Curaçao vertrekken voor onze babymoon. Onze laatste vakantie met z’n tweeën. Dat klinkt wat dramatischer dan het is, maar na de geboorte van onze kleine in september zal onze wereld er ook heel anders uitzien en worden onze reizen die we altijd maakten vanaf dan gewoon anders.

Helaas werd onze reis geannuleerd. Logisch in deze tijden, maar wel erg jammer.
Zoals netjes vermeld, stond de voucher binnen een aantal weken online voor het volledig bestede bedrag. En dan…
Dan zit je dus met een voucher die binnen een jaar uitgegeven moet worden, maar waarvan je weet dat dat niet gaat gebeuren. Ook al mag de vertrekdatum verder in de toekomst liggen, we moeten wel de boeking dan afgerond hebben.

We weten dat de Corona voucher is ontwikkeld, omdat de hele wereld in een uitzonderlijke situatie zit en zoals jullie zelf aangeven op de site; “Er zijn bijzondere situaties denkbaar waarin het niet redelijk is om partijen te houden aan afspraken uit een overeenkomst.”
Onze bijzondere situatie is de geboorte van ons eerste kindje en daarnaast is een voucher een aantasting op onze rechten als reiziger. Deze rechten hoeven geen pas op de plaats te maken in deze tijd.

Zoals aangegeven ontzegt de voucher ons ook niet het recht op restitutie, maar omdat we geen gebruik gaan maken van de voucher is ons verzoek dus ook dat wij onze reissom nu gerestitueerd krijgen en niet pas over een jaar.

We zijn altijd loyaal geweest aan TUI en hebben hele fijne reizen mogen maken.
Ditmaal vragen wij jullie loyaliteit.

We zien jullie reactie graag tegemoet.

Mat Wencke Oldenmenger

Restitutie van ons volledige reisbedrag i.p.v. het gebruik van de Corona Voucher.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WenckeO