Klacht: Reparatie uitgevoerd HDD vervangen

op 23 augustus 2016 over Packard Bell in de categorie Electronica - Computers

ik als klein bedrijf in computers en laptops, kreeg een laptop van Packard Bell, met een defecte AC connector. Deze reparatie is lastig te maken omdat het hier micro solderen betreft en dat kan ons bedrijfje niet.
Dus hebben wij de laptop opgestuurd via UPS naar Acer/Packard Bell.
Naar een paar weken hebben wij het apparaat “gerepareerd” retour gekregen. Nu blijkt uit het reparatie rapport dat de HDD ook vervangen was. Omdat deze niet meer zou opstarten.
De HDD is geen onderdeel van de defecte AC connector, dus hoeft niet vervangen te worden. Dit is dus wel gebeurd. Op de HDD stonden redelijk veel prive foto’s en documenten van mijn klant die onvervangbaar zijn.

Dus ik heb gebeld met Acer/Packard Bell of het mogelijk was deze terug te krijgen omdat deze niet diende te worden vervangen.
De dame in kwestie ging navragen of de schijf al niet vernietigd zou zijn. Gezien het feit dat de reparatie nog heel kort was, (vandaag) was de harde schijf nog in het gebouw en niet vernietigd.

Ik vraag of deze kan worden opgestuurd. Ik krijg het antwoord dat daar de mogelijkheid toe bestaat. Maar dan kunt u hem terug kopen.

Terug kopen? Dat is wel het toppunt. Een onderdeel wat niet vervangen hoefde te worden word vervangen en omdat ik hem terug wil vanwege privé foto’s en documenten van mijn klant. Mag ik hem terug kopen.

Dat is toch van de zotte?

het apparaat is onder dit nummer geregistreerd
Acer, reparatie 10615513G [Incident: 160815-000494]

Dat de HDD van de klant kosteloos retour komt.
Zonder beschadiging en geformatteerd te zijn.
En de bestanden die erop staan intact zijn.
Anders is de data recovery voor hun rekening.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Packard Bell over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Packard Bell in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Packard Bell een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Packard Bell

Heeft op 06 september 2016 om 11:02 geantwoord

Geachte heer Tesson

Inmiddels is de harde schijf naar u terug gestuurd. We hopen dat hiermee is voldaan aan de oplossing van uw klacht. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u reageren op de email van onze medewerker. We zijn ook telefonisch berijkbaar via 0900 2020767 (80 cent/gesprek).

Acer Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door mcncomputers