Klacht: ov chipkaart

ovchipkaart tolbert op 18 januari 2012 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De OV chipkaart is een waardeloos product. Dat moet er even als eerste uit omdat we er al teveel ellende mee hebben gehad.
Bijvoorveeld net 30 euro hebben opgeladen en dat de kaart na een klein busritje leeg is.
Mijn dochter moet een maandkaart voor de rit Tolbert Groningen. We moeten dan eerst naar Groningen om de ov chipkaart op te laden omdat het te onduidelijk is hoe zoiets werkt. Dat blijkt ook later als mijn vriendin het voor haar zoon wel in ons naburig dorp heeft opgeladen. Ze heeft 74 euro betaald maar haar zoon wordt geweigerd in de bus omdat zijn ov chipkaart het niet doet. Gevolg..tweemaal 4.75 moeten betalen en alsnog naar Groningen naar het Qbuzz kantoor waar s morgensvroeg al een giga rij staat voor het kantoor met mensen die allemaal het zelfde probleem hebben. Twee uur later blijkt dat het oplaadpunt in Leek een bepaalde code niet kan opvoeren. Een hele hoop frustratie extra geld en tijd. Mijn dochter haar chipkaart deed het de eerste dagen goed. Nu is het steeds vaker dat de kaartlezer haar kaart niet leest. Vanmorgen belde ze me huilend op dat de buschauffeur haar had laten staan. Ik ben woest. Ik heb verdorie 74 euro betaald en ze laten haar verdomme gewoon staan. Nu mist ze uren op school omdat ze eerst weer langs het Qbuzz kantoor moet om te kijken wat het probleem is. Ze zou zich niet bezig moeten houden met een ov chipkaart maar met haar studie. Ook ik wil gewoon dat het produkt werkt en geen zorgen hebben of een of andere domme buschauffeur een meisje van 12 weer eens laat staan omdat hun produkt niet werkt. Daarnaast is het waardeloos dat het zo ingewikkeld gemaakt wordt om een produkt te kopen. Ik werk aardig veel met computers. Hoe moeten oudere mensen dit doen? Het is heel erg onduidelijk waar je de kaart kan opladen en welke codes je dan moet invoeren etc. Sorry dat ik misschien onduidelijk ben. Maar ik ben zo ontzettend kwaad. Het is een waardeloos produkt die een hoop extra kosten met zich meebrengt en heel veel ongemak en spanning.
Ik weet dat deze klacht niet veel zal uithalen. De overheid doet toch waar het zin in heeft.

p.s Ik bel net naar school om te melden dat mijn dochter te laat komt omdat de buschauffeur haar heeft laten staan. De school melde mij dat ze veel van dergelijke berichten horen. Knap hoor van de overheid dat ze jonge kinderen zo in de kou laten staan. Deze kinderen zouden zich bezig moeten houden met onderwijs. In plaats daarvan zijn ze in spanning of de buschauffeur hun wel meeneemt.

Gewenste Oplossing:

Ten eerste dat het werkt. Het is te idioot voor woorden dat ik 74 euro heb betaald en dat mijn dochter vervolgens geweigerd wordt in de bus.Dat het eenvoudig is een kaart op te laden. Ook voor oudere mensen. Dus dat het ook mogelijk is het dorp waar je woont waar je ook gewoon een strippenkaart kon kopen. Ik ken al oudere mensen die nu niet meer met het openbaar vervoer reizen omdat het ze te ingewikkeld wordt gemaakt.
Het mooiste zou zijn als de strippenkaart er nog was en het papieren abonnement. Dat gebeurd toch niet. Zorg er dus voor dat het werkt en dat er ook niet ineens veel geld van je kaart wordt afgeschreven.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Qbuzz in behandeling genomen

Bericht van

12 jaren geleden - Beste klant, Bedankt voor het delen van uw ervaring met Qbuzz. Wij hebben uw reactie opgenomen in ons klantreactiesysteem. Op deze wijze wordt uw reactie ook bij Qbuzz geregistreerd. U ontvangt van ons telefonisch of per e-mail een reactie. Klantenservice Qbuzz

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Qbuzz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door