Mijn Klacht:
Na meerdere mails in de beantwoording op aanvraag 1512345, nog steeds geen bericht ontvangen en inmiddels heb ik het berichten verkeer van mijn zoon overgenomen Op zondag ochtend 20 juni om 10.00 uur stond mijn zoon Siebe op het vliegveld in Corfu en kon niet mee met het vliegtuig omdat prijsvrij was vergeten hem te vermelden, terwijl hij in Corfu zat, dat Brussel in eens een andere kleurcode op na hield waardoor je een geldige PCR test nodig had. Mijn vrouw heeft contact opgenomen met Prijvrij, wat nu te doen onze zoon stond in paniek op een vliegveld en kon niet naar huis. Door Prijsvrij verteld dat we de spoedlijn hadden mogen bellen. Maar dat er geen reden was voor paniek. De fout lag volledig bij Prijsvrij en dat het nalatigheid was van Prijsvrij dat hij niet was geïnformeerd over de veranderde code en de daarbij hordende PCR-test. De telefoniste van Prijsvrij heeft aan mijn moeder aangegeven een hotel te zoeken, een ticket te boeken na 48 uur ivm de geldigheid van de PCR test of een ticket te boeken naar Nederland en later de auto op te halen in Brussel. Alle bonnetjes van taxi, hotel, voeding etc. te bewaren zodat die terug gedeclareerd kunnen worden. Een ticket naar Nederland was op dat moment een hele dure optie. Dus hebben we gekozen voor 48 uur later, goedkoop ticket. Mijn zoon had inmiddels een goedkoop hotel kunnen boeken. En daarnaast zou Prijsvrij regelen dat de parkeerplaats in Brussel verlengd werd. Mijn vrouw heeft expliciet gevraagd of ze hier op kon vertrouwen, waarop de telefoniste heeft aangegeven in het dossier een aantekening te zetten dat dit zo is afgesproken (ze heeft dit ook voorgelezen aan mijn vrouw) en alles vergoed zou worden. We hebben zoals afgesproken de declaratie inclusief bonnetjes ingediend bij Prijsvrij. Nu blijkt dat alles wat is toegezegd niet waar wordt gemaakt en afspraken worden geschonden.
Kregen een mail terug van Prijsvrij:
Middels dit bericht willen wij als uw reisbureau ook graag reageren op uw klacht. We betreuren het ten zeerste dat uw vakantie niet geheel naar tevredenheid is verlopen. Als reisbureau streven wij ernaar om onze klanten een goede en zorgeloze service te bieden. We danken u dan ook voor uw feedback, hiermee kunnen we ons product en onze service verbeteren. Het is voor ons waardevolle informatie.
Met het oog op de klachten over uw vakantie zijn wij tot de conclusie gekomen dat de omschreven punten in ieder geval als onaangenaamheden aangemerkt kunnen worden, maar dat die nog onder de grens liggen van een gebrekkig reisaanbod met aanspraak op vergoeding. De reden daarvan is, is dat het jullie eigen verantwoordelijkheid is om vooraf de reis te checken wat nodig is. Dit kan natuurlijk in de gekke corona-tijd steeds wijzigen namelijk. Wij als reisbureau zijnde kunnen daarvoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Het spijt ons dat we jullie niet positiever kunnen berichten. We hopen desondanks dat jullie alsnog terug kunnen kijken op de mooie herinneringen van de vakantie.
Ik heb hier op gereageerd met het bovenste verhaal.
Ik heb inmiddels meerdere tickets aangemaakt en nog steeds geen reactie gekregen
Gewenste Oplossing:
Dat onze declaratie alsnog betaald gaat worden zoals telefonisch afgesproken.
