Klacht: “premium SMS-diensten” worden zonder toestemming geïncasseerd via Hollands Nieuwe

op 27 augustus 2016 over 5959-telefurte in de categorie SMS Diensten

Sinds februari 2016 blijkt er maandelijks 18 EUR aan mij in rekening gebracht te worden via de factuur van mijn telefoonaanbieder Hollands Nieuwe voor inkomende SMS-jes van “premium SMS-diensten” via het nummer 5959. Deze SMS-jes bevatten een link naar een website waar ringtones kunnen worden gedownload. Ik heb hiervan nooit gebruik gemaakt en heb het bedrijf ook geen toestemming gegeven geld te incasseren. Via de website payinfo.nl heb ik zojuist 5959 geblokkeerd.

Via Hollands Nieuwe, de mobiele telefoonprovider, wordt maandelijks 18 EUR van mijn rekening afgeschreven, zonder dat ik hiervoor toestemming heb gegeven. Ik wil alle bedragen die geïncasseerd zijn voor het ontvangen van de betaalde SMS-diensten van 5959 retour ontvangen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 5959-telefurte

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 5959-telefurte nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lalit Bhandary