Klacht: Pre-Corona op16-02 vlucht gecancelled door Transavia, 3 maanden later nog geen compensatie voorstel!

op 11 mei 2020 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Mijn Transavia vlucht HV 6818 op zondag 16 februari 2020, van Ljubljana naar Amsterdam is door Transavia gecancelled. Om 12.20 ontving ik van Transavia een sms en email, mijn vlucht zou die middag om 16.20 vertrekken. Ik probeerde direct telefonisch Transavia te bereiken, omdat ik absoluut maandag de 17e weer op mijn werk moest zijn. Toen ik na anderhalf uur in de wacht eindelijk de klantenservice van Transavia telefonisch bereikte, waren alle vluchten diezelfde avond en de volgende ochtend volgeboekt. De eerstvolgende mogelijkheid die Transavia mij bood, was op de vrijdag erna terug naar Amsterdam vliegen.

Ik heb een veel duurdere vlucht met tussenstop bij Lufthansa moeten boeken om die dag thuis te komen. Een enkele reis van die Lufthansa vlucht van Ljubljana naar Amsterdam met tussenstop in Frankfurt, kostte: € 556. Een retour van Ljubljana naar Amsterdam met tussenstop in Frankfurt en v.v. op een willekeurige datum in april kostte: € 514,90, dus die heb ik geboekt, zonder de intentie de terugvlucht te gebruiken.

Hier bovenop heb ik extra kosten gemaakt, omdat ik heel veel telefoontjes heb moeten plegen naar diverse vliegmaatschappijen, vliegvelden, autoverhuurbedrijf, mijn werkgever en bekenden, alsmede voor maaltijden en verlenging autohuur.
Ik heb reeds op 17 februari j.l. online een verzoek tot compensatie ingediend, sindsdien vele malen telefonisch, per email en per Whatsapp contact gehad met de Engelstalige en de Nederlandstalige afdeling van Transavia en krijg elke paar weken een bericht van iemand, die niet de hele correspondentie gelezen heeft. Een van de zeer onbevredigende berichten van Transavia luidde zelfs als volgt:
“U heeft zelf uw vlucht gecanceld vanwege het Corona virus, dus wij kunnen de door u gemaakte kosten niet vergoeden”. Toen ik daarop reageerde, dat er 16 februari in Europe nog geen Corona pandemie heerste, kreeg ik weken geen antwoord en later weer een inhoudsloos bericht van een andere Transavia medewerker. Mijn issue speelde ver voor de Corona problematiek in Europa, ik vind het onacceptabel, dat ik al 3 maanden op een oplossing wacht!

Een andere reactie was:
“De vlucht werd geannuleerd als gevolg van aanhoudende slechte weersomstandigheden (Storm Dennis) op de luchthaven van Amsterdam. Bovendien verstoorden meerdere beperkingen die de luchtverkeersleiding aan onze vluchten oplegde, ons vluchtschema ernstig. Helaas konden we de annulering van de vlucht niet voorkomen. We kunnen uw verzoek tot vergoeding daarom niet inwilligen.” Uiteraard zou ik dit begrijpen, als dit waar zou zijn, maar Transavia was de enige vliegmaatschappij, die vluchten naar Schiphol cancelde vanwege Storm Dennis die dag. KLM en Easyjet vlogen bijvoorbeeld wel.

-Ik wil graag de volledige kosten voor de door mij geboekte alternatieve vlucht van Ljubljana naar Amsterdam en vv met Lufthansa ter waarde van € 514,90 in geld op mijn bankrekening en niet in vouchers vergoed hebben.

-Ik wil graag een vergoeding ontvangen voor de telefoonkosten, extra maaltijden, extra kosten autohuur.

-Excuses voor dit prutswerk zouden op zijn plaats zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DLCS