Klacht: Post verdwijnt, zelfs uit de post nl app!

positive14 op 12 maart 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ PostNL has been notified of this complaint
⏳ Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 12 maart 2024

Een gebruiker van de PostNL-app meldt dat er meerdere keren brieven en pakketten zijn gemeld in de app, maar deze nooit zijn bezorgd en vervolgens uit de app zijn verwijderd. Dit betreft altijd waardevolle post, zoals een gewonnen cadeaubon. Ondanks herhaalde klachten bij de klantenservice, voelt de gebruiker zich niet serieus genomen en ervaart hij of zij een gebrek aan ondersteuning.

Mijn Klacht:

Sinds ik de postnl app heb geinstalleerd is het al 4x gebeurd dat een brievenbuspakket (of brief met duidelijke inhoud) wel s nachts in de app staat, maar vervolgens nooit bezorgd wordt en ook uit de app verwijderd is (!!). Het betreft nooit belastingbrieven of rouwpost, maar altijd brieven waar duidelijk iets in zit, de laatste keer (vorige week) met een cadeaubon die ik bij Televizier gewonnen had. Dat er eens een keer iets mis gaat, daar kan ik begrip voor hebben, maar dat dat meerdere keren voorkomt, altijd bij waardevolle post en dat zelfs de brief/pakje uit de app verwijderd wordt…, dat vind ik zeer vreemd. Meerdere keren klacht ingediend bij postnl en dan kom je niet verder dan ‘we begrijpen het, we nemen het op met de bezorger’ (!). Klantenservice is waardeloos, ik durf nog niets meer te versturen en zeg dat ook tegen iedereen die mij evt iets wil sturen, de kans dat het daadwerkelijk bij mij terecht komt is vrijwel nihil (behalve als het een blauwe envelop is…).

Gewenste Oplossing:

Ze moeten toch zelf ook kunnen checken of post in de app heeft gestaan en dan verwijderd is. En als dat zo is, check het dan ook en maak er niet alleen 'een melding van' (wat dus niets voorstelt wat het is al meerdere keren voorgekomen) en compenseer de klant.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht positive14

2 jaren geleden - De laatste brief (cadeaubon Televizier) stond 5 dagen later opnieuw in de app, en is de dag erna ook bezorgd.. Geen idee hoe dat dat werkt, maar opgelucht dat ik deze wel mocht ontvangen.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM