Klacht: Pakket niet bezorgd of zoek of onbekend

dacelo op 29 januari 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 8 januari is een pakketje van 1.22 kg naar Portugal verstuurd met overkomstduur van 4-5 werkdagen. Bij track en trace van postnl. werd gemeld dat het adres niet correct was, hetgeen niet het geval is. Via internationale tracking van postnl (het lange numer) wordt gemeld dat er ‘no event’ waren te melden. Paar dagen later meldt postnl. op het SKABA nummer dat de leverdatum opnieuw berekend zou worden. Daarna krijg ik melding dat het pakket (nog) niet gevonden is. BIj postnl. site, de zogenaamde Daan, kan het hele SKABA nummer niet traceren terwijl ik een afbeelding van de verzending heb. Maw: kan niet verder helpen. Met andere global tracking sites het nummer proberen te traceren, die het niet kunnen vinden. En zo draaien we wéér in cirkeltjes, van kastje naar muur en het wordt je ten enenmale onmogelijk gemaakt om je eigendommen terug te vinden want waar het op uit draait is dat postnl nog steeds geen direkte communicatielijn met klant opsteld zodat je maar op de zegen van boven moet hopen. Daar betaal je dan voor.

Gewenste Oplossing:

De verschafte tracking informatie is wederom tegenstrijdig, onjuist en ik vermoed zelfs dat het een geautomatiseerd systeem is. MAW: ze zeggen maar wat en het liefst geven ze de afzender de schuld (adres verkeerd) of de ontvanger (niet thuis). Beide gevallen zijn niet van toepassing en het is niet de eeste keer dat dit gebeurd.
Ik wil weten waarom het nummer niet te traceren is terwijl daar voor betaald is
Ik wil weten waar het pakket is, welk bedrijf in portugal het zog. moet afleveren en wanneer dat gaat gebeuren.
Indien ze het pakket kwijt zijn geraakt, wil ik een vergoeding van inhoud en de verzendkosten

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 januari 2024 om 16:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Helaas wordt via klacht.nl niet meer inhoudelijke gereageerd. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar.

Tot snel!

De klantenservice van PostNL

dacelo

Heeft op 30 januari 2024 om 10:53 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Een post.nl klacht is opgelost wanneer het verdwenen pakket gevonden danwel bezorgd is, NIET wanneer post.nl een sticker 'opgelost op de klacht plaatst en de gedupeerde vervolgens naar een niet functionerende klantenservice verwijst. Als die service zou bestaan, zouden er niet zoveel klachten over dit bedrijf op klacht.nl en elders geplaatst worden. De enige vooruitgang die dit bedrijf over de laatste 10 jaar heeft gemaakt is zichzelf nog verder af te schermen van de gedupeerde en uitgezogen klant en deze nog verder monddood te maken. Hun track en trace blijkt een lucratieve geautomatiseerde facade te zijn, de smoezen en leugens (\\\"geregistreerde brief kon niet afgeleverd worden omdat het niet door de brievenbus ging\\\"...) het geschut waarmee ze hun verantwoordelijkheid afschuiven en ook nog eens de intelligentie van de klant denken te ondermijnen. Dus nee: het probleem is niet opgelost omdat er helemaal niets gedaan is om het probleem om te lossen. De opgegeven redenen 1. zijnde dat de addressering onjuist was - is wederom een leugen en 2. pakket niet gevonden markeren de zóveelste episode abominale service van dit bedrijf dat allang onder toezicht van justitie had moeten staan.

Alle klachten die gemeld zijn door dacelo