Klacht: Niet thuis briefje terug of e-mail verplicht

Myrna Aviiso op 01 juni 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste PostNL,

Ik heb een klacht of tip! Nu de “niet thuis” briefjes afgeschaft zijn is het vaak onduidelijk waar pakketten zich bevinden waardoor ze retour gestuurd worden.

Er wordt dus bezuinigd op papier maar er is niet over nagedacht dat het gebrek aan communicatie als gevolg heeft dat er meer pakketten terug gaan (wat veel schadelijker is voor het milieu dan een papiertje).

De eenvoudige oplossing is dat het verplicht wordt om de e-mail van de ontvanger op te geven, online maar ook bij afgifte punten van PostNL.
Klanten checken niet dagelijks hun e-mail waardoor het papiertje weer terug voor hun heel fijn is!

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor komt want voor mij is de klacht dat mijn particuliere klanten het as of haar van hun dierbare verzenden het het mij niet bekend is waar de bezorger het gelaten heeft.

Met vriendelijke groet,
Myrna

Gewenste Oplossing:

E-Mail verplicht en of “niet thuis” briefje terug.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Myrna Aviiso