Klacht: Bezorgen niet gelukt

Ron23 op 01 mei 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ PostNL has been notified of this complaint
⏳ Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 1 mei 2024

Een klant van PostNL heeft een klacht ingediend omdat de bezorging van een pakket niet is gelukt, ondanks dat er de hele dag mensen aanwezig waren. Volgens de klant heeft PostNL bevestigd dat er waarschijnlijk geen bezorger op het adres is geweest en dat het pakket naar een afhaalpunt 10 km verderop is gestuurd, zonder enige compensatie of excuses van het bedrijf.

Mijn Klacht:

Ik krijg een email dat de bezorging niet gelukt is.
De hele dag zijn er meerdere mensen aanwezig geweest. Het is ook de eerste dag dat ze zouden bezorgen er worden dus ook geen meerdere pogingen gedaan.
Het schijnt zo te zijn dat sommige bezorgers geen zin hebben om bepaalde adressen langs te gaan, als ze überhaupt al ergens bezorgen. Ze rijden dan rechtstreeks naar een PostNL locatie en legen daar hun bus. Ik heb contact met PostNL gehad en zij geven ook aan dat er waarschijnlijk geen bezorger op mijn adres is geweest. Maar helaas kunnen ze niks voor mij betekenen en als ik het pakket wil hebben moet ik het op het afhaalpunt (10 km verder) afhalen. Geen excuus niks, normaalste zaak van de wereld.

Gewenste Oplossing:

Pakket op mijn locatie bezorgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Ron23

2 jaren geleden - Tot op heden nog geen reactie gehad op mijn klacht. Het probleem blijft bestaan; vijf minuten geleden weer een email dat bezorgen niet gelukt is.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM