Mijn Klacht:
Beste medewerkers van klacht.nl,
Hierbij verzoek ik u onderstaande klacht van Piet van Meel in behandeling te nemen, en mij te ondersteunen om de aankoop te kunnen ontbinden en het door mij betaalde bedrag van €221,95 van hem kan terugkrijgen.
Omdat mijn dochter haar fietsaccu van haar Sparta Pharos fiets nog maar een actieradius heeft van een kleine 10 km heb ik op 13 februari 2019 een 9 Ah Sparta Pharos fietsaccu incl behuizing bij Piet van Meel besteld welke volgens zijn website een actieradius van – 54 km zou moeten hebben. Ik het Piet van Meel hiervoor op 13 februari j.l het bedrag van € 221,95 naar zijn bankrekening overgemaakt waarna ik deze accu op zaterdag 16 februari van hem heb mogen ontvangen. Ik heb deze accu nog opgeladen, echter ging het laadledje na een 10 tal minuten uit wat aangeeft dat de accu vol zit, begrijpelijk want volgens zijn website zijn de fietsaccu 2x volledig opgeladen en getest. Nadat mijn dochter de fietsaccu op dinsdag 19 februari voor het eerst ging gebruiken bleek de accu naar – 5 km gefietst te hebben zich te hebben uitgeschakeld en hoe vaak mij dochter deze weer inschakelde de accu viel telkens uit. Ik heb Piet van Meel diezelfde dag hierover nog per telefoon gesproken en hiervan ook per mail op de hoogte gebracht. Ik heb met hem afgesproken dat ik zijn gereviseerde accu (tezamen met een oude accu van ons voor de behuizing welke volgens hem een waarde vertegenwoordigd van 25 euro) diezelfde dag nog naar hem terug zal sturen en verwacht een fietsaccu terug te ontvangen welke wel de beloofde actieradius van – 54 km haalt of anders het door mij betaalde bedrag van €221,95 voor 1 maart op mijn rekening terug te storten wanneer hij hier om welke reden dan ook hier niet aan kan voldoen. Beide accu`s heeft hij op 21 februari ontvangen, echter geeft hij per mail op 23 februari j.l. aan dat hij zijn “gereviseerde” accu heeft getest en nagekeken en geen gebrek kan vinden. Het probleem zou in de lader of in de fiets van mijn dochter gezocht moeten worden. Het feit dat mijn dochter met dezelfde lader haar beste oude accu kan opladen waarmee ze nog steeds bijna 10 km kan fietsen slaat hij in de wint. Omdat volgens Piet zijn accu in orde is en de 54 km zou moeten kunnen halen zal hij dezelfde accu op maandag 25 februari weer naar mij terug sturen en heeft mij tevens een rekening overhandigd van € 18,25 voor de onderzoekskosten waarvan hij verwacht dat ik deze ook nog betaal. Ik heb Piet laten weten dat hij deze met de waarde van mijn accu mag verrekenen, echter ik nu wel van hem verwacht dat hij de €221,95 (en overgebleven €6,75 euro van de €25 van de meegeleverde behuizing) op mijn rekening terug stort. Omdat hij dit blijkbaar niet van plan is heb ik via de consumentenbond, het formulier voor ontbinding van de koopovereenkomst gedownload, ingevuld en ondertekend in pdf vandaag op zondag 24 februari via de email naar hem verstuurd. Hierin heb ik duidelijk aangegeven dat ik mij beroep op de wettelijk bedenktijd van 14 dagen waarin ik de gesloten overeenkomst na aankoop op 13 februari j.l. zonder verdere opgaaf van reden met hem ontbind, en waarmee hij 2 weken de mogelijkheid krijgt (tot 10 maart a.s.) in ieder geval het door mij betaalde bedrag van €221,95 op mijn bankrekening terug te storten. Tevens aangegeven dat wanneer hij de gereviseerde accu a.s. maandag 25 februari toch naar mij terugstuurt dat geheel op zijn eigen risico en kosten gebeurt en ik de accu van hem niet in ontvangst wenst te nemen.
Gewenste Oplossing:
Wanneer ik het betaalde bedrag van €221,95 voor de inmiddels teruggestuurde door hem gereviseerde 9Ah Sparta Pharos accu incl behuizing liefst z.s.m. echter zoals in het ontbinden aankoopovereenkomst uiterlijk op 10 maart 2019 op mijn bankrekeningnummer door hem is teruggestort.
