Klacht: Tv in garantie wordt niet gerepareerd

op 18 juni 2020 over Philips in de categorie Electronica Merken

De tv is in het huis en deze is verder niet verplaatst, nu is er op het scherm een beginsel ontstaan met blauwe lijnen. Na te hebben gezocht op de site van phillips was er een file die je kon afspelen om te testen of het beeld na lange tijd aanstaan verbeterde.

Na de tv een aardige tijd te hebben aangehad werdt het probleem groter en was er een donkere zwarte lijn voortgekomen uit dit advies, vervolgends dacht ik laat ik verder de tv voor reparatie binnen de garantie opgeven. Hierop werdt keihard gezegd dat het probleem externe schade betreft en mijn eigen schuld is terwijl de schade niet aan de buitenkant van de tv zit ….

Na meerdere vragen voor een duidelijke reden voor het niet repareren binnen de garantie kreeg ik hier geen ander antwoord op dan dat het mijn eigen schuld was. Desondanks de tv niet aan de buitenkant kapot is

Ik vindt dat dit een onredelijk antwoord is en ze alleen aan de hand van de fotos een besluit hebben genomen na het aanvragen van een offerte bij hun aangesloten reperateur bleek het een defect aan het tv panel ( dit is dus intern niet extern) nadat phillips hier geen verder onderzoek na heeft gedaan en een direct besluit heeft genomen vanuit de fotos die geleverd waren

Waar heb je dan wel garantie voor ?

Graag zie ik een reparatie van de tv tegemoet of een uitbetaling van de dagwaarde van de tv ( winkelprijs waar die is aangekocht)

Reactie van de melder van de klacht Kevinweijman

2 weken geleden - Bedankt robin, fijn dat u zo snel helpt voor de stap tot een oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door Kevinweijman