Klacht: Ook mjn nieuwe koffiezetapparaat EP222140 alweer snel kapot

op 22 maart 2020 over Philips in de categorie Electronica Merken

Zwolle. 23 maart 2020 Per mail op 22.3.2020 om 20.00 uur verz.
Onderwerp: Het nieuwe pas (20.12.2019) aangekochte Philips bonenapparaat, type EP222140 nú ook al kapot. Zie verder inhoud deze mail.
Geachte opdrachtverstrekkerverkopende partij,
Ondergetekende beseft, dat er op dit moment geheel andere dringende zaken (Corona) aan de orde zijn, dan hetgeen in het onderwerp hier is vermeld.
Maar gezien de toch zeer korte duur van het gebruik van dit bonenkoffiezetapparaat, wil ik u op de eerste plaat (opnieuw) mijn teleurstelling uitspreken over de kwaliteit van dit Philips apparaat. In het nabije verleden hebben mijn kinderen (cadeau 40 jarig huwelijk) ik ook een duur Philips bonenapparaat gekocht en wel via Wehkamp. Ook deze machine gaf kort na gebruik diverse storingen en ik heb toen dit (type 8800 serie) opgestuurd naar de Philips Technische Dienst, welke dit apparaat (2x) heeft gerepareerd. Er is hier nog een dossier van, maar het nummer weet ik niet meer…. Korte tijd daarna weer kapot, echter nu de garantie.Ik heb toen op eigen kosten een LED display laten monteren (niets meer af te lezen). Heeft het een 1 jaar volgehouden en ging wéér stuk. Nu eind december 2019 maar naar de Kringloop gebracht, etc

2. Medio december 2019 heb ik weer een nieuwe koffiezetapparaat via BOL.COM besteld én betaald, deze kwam goed ui de test!!!.Maar deze is nú ook al kapot??? Bol.com is hier voor mij het eerste aanspreekpuntverantwoordelijke t.a.v. dit defecte apparaat, tenzij anders met mij én de daadwerkelijke fysieke leverancier (Bestsellers) is overeengekomen. Zie hiervoor recentelijk het programma Radar, waarin dit geschil ter tafel is gebracht.

3. Het nieuwe apparaat EP222140 (zie factuur) deed het tot 20 maart 2020 zeer goed en gaf ineens uit niets geen koffie meer. De lampjes van alle waarschuwingspictogrammen knipperen en ik heb toen het boekje geraadpleegd én alle, alle mogelijke oorzaken doorgenomen (blz 153 van het meegezonden boekje) en oplossingen in deze uitgeprobeerd. Echter alle lampjes bleven branden, dus het apparaat zou mogelijk (!!) oververhit kunnen zijn. Volgens instructie heb ik toen ruim 30 minuten (advies) gewacht, echter de lampjes bleven nog branden. Note: De andere dag opnieuw het apparaat aangezet, deze begon ineens heel traag én moeizaam (net of de motor vast zat……??) de bonen te malen en verviel bij het tweede kopje weer in de oude fout (alle lampjes uiterst recht branden weel allemaal). Dus nu de moed maar opgegeven en zal dit apparaat maar opsturen (kosten, adres??). Wellicht begint de ellende weer opnieuw, zoals met mijn vorige dure apparaat.. Het liefst ontvang ik gewoon een nieuw apparaat (omruilen), want ik heb ik DIT apparaat geen enkel vertrouwen meer. Bij het vorige apparaat heb ik ook weken moeten wachten, alvorens ik deze retour kreeg, etc. Ik zal het management van de Technische Dienst van Philips ook nu bellen, want ik heb nog geen emailadres van hun kunnen vinden??
Gaarne uw reactie en adequate oplossing in deze tegemoet ziende
Hoogachtend
J. Kist
Email:jaapkist@hotmail.com
P.S Kan nergens een post of emailadres van Philips verkoopTD vinden (niet erg klantgericht!!) ??

Als mijn apparaat omgeruild wordt voor een nieuwe, dit gezien de ellende en ervaring met het vorige dure apparaat..

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Philips over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door jaapkist