Klacht: Overschrijving naar eigen rekening geblokkeerd

op 08 november 2019 over Paypal in de categorie Betalingsdiensten

Beste,
ik heb sinds kort gemerkt dat betalingen via PayPal niet anoniem gebeuren. De ontvanger krijgt namelijk de naam en het emailadres van de verzender door. Ik heb problemen met dit gebrek aan privacy, en daarom heb ik een tweede anoniem account bijgemaakt, met valse naam en emailadres. Ik heb vorige week €50 verstuurd van mijn 1ste (echte) account, naar mijn 2de, om dit dan anoniem te kunnen versturen naar derden. Mijn 2de account werd echter geblokkeerd, het kan enkel geld ontvangen, maar geen geld verzenden of laten uitbetalen. Met andere woorden, de €50 die ik naar mezelf heb verzonden, is plotseling geblokkeerd voor een periode van 180 dagen. Wanneer ik PayPal hierover contacteer (vanuit beide accounts, daarbij ook bewijzen van mijn identiteit meegevend), word ik van het kastje naar de muur gestuurd, krijg ik telkens van iemand anders antwoord, en wordt er geen oplossing aangeboden. Ik vind dit pure oplichterij.

Ik ben tevreden wanneer mijn €50 vanaf mijn 2de account wordt vrijgegeven of teruggezonden naar mijn 1ste account. Mijn 2de account mag nadien gerust worden verwijderd, aangezien het blijkbaar tegen de policy van PayPal is. Ik wil nadien na afhandeling zelf mijn 1ste account verwijderen, en dus stoppen met PayPal.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Paypal

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Paypal nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wo0dy