Klacht: Parship NO GO, grote oplichterij!

Alexiatoudou op 18 mei 2017 over Parship in de categorie Datingsites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Absoluut ongehoord. Ik ben ingelogd vanuit België dus Belgisch recht. 4 dg online geweest blijbaar enkele bericht gelezen en moet 166,55€ bet. Dit is absoluut het Herroepingsrecht omzeilen! Parship trekt letterlijk op niets en geen profielen die compatibel zijn. Grote oplichterij! Af te raden op alle vlak en dat zal ik ook op alle mogelijke kanalen uiten. NIET DOEN!! Trekt op niets!

Gewenste Oplossing:

Herroepingsrecht welke wordt volgens de belg.,wetgeving wordt toegepast.,duurtijd betaald nl. 4 dg van de rpijs van 1 maand. Geen euro cent meer.
Sind eind mei 2017 niets meer gehoord en nu sinds 1 week, aug. 2017 zijn ze er terug met dreigende mails. Ze kennen hun dossiers zelfs niet. Herroepingsrecht ter bescherming van de consument wordt niet correct toegepast. Nadat ik gelden terug had ontvangen van Parship, was voor mij de zaak afgesloten.
Blijkbaar zijn ze na 3 maanden mij terug aan stalken met de melding dat ze mijn account gaan blokkeren, heb er nooit een gehad... Hoe kan je dan blokkeren.
Niets communicatie gehad en geen juiste informatie ontvangen. Allemaal zo onprofessioneel en dan nog durven zeggen \\\'Wij zien de discussie hiermee als gesloten\\\'! Wat een staaltje oplichterij !! OPNIEUW STOP met die mails en probeer een vertrouwenswaardige site te worden naar de consumenten toe.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parship

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

Bericht van Parship

6 jaren geleden - Geachte Alexiatoudou, Hierbij wil ik graag op uw klacht ingaan. U heeft als Belgische klant een premium-lidmaatschap afgesloten in België, waardoor de Algemene Voorwaarden geldig zijn zoals deze door de Belgische wetgever zijn voorgeschreven. U heeft de diensten van Parship gebruikt, waarbij er in totaal 8 contacten tot stand zijn gekomen. Hiervoor is een waardecompensatie verschuldigd. Graag wil ik benadrukken dat als basis voor de waardecompensatie het aantal van de door u gelegde contacten wordt berekend en niet de door u gekozen looptijd van het premium-lidmaatschap. Onze betaalde dienst bestaat uit de mogelijkheid contacten te leggen met mogelijk bij u passende partners. Hoe lang u deze diensten wilt benutten, bepaalt u zelf aan de hand van de tijd, die u voor de partnerkeuze denkt nodig te hebben. Daarom geldt bij de berekening van de waarde van de compensatie niet de gekozen loopduur van het lidmaatschap als basis, maar een gegarandeerd aantal contacten met andere leden Bij de bestelling moet een bewuste keus voor een premium-lidmaatschap met een bepaalde looptijd worden gemaakt. Ook moeten de Algemene Voorwaarden en de productgerelateerde voorwaarden worden geaccepteerd. Alle belangrijke informatie over de overeenkomst wordt direct boven de knop "Kopen" samengevat. In de tekst met de uitleg voor uw keus werd nog eens het maandelijkse bedrag, het totaalbedrag en de totale looptijd van uw gekozen lidmaatschap herhaald, direct boven de knop “Kopen” waarmee u uw bestelling heeft bevestigd.Bovendien komt de overeenkomst pas volledig tot stand zodra geldige betalingsgegevens zijn ingevoerd. Tenslotte hebben wij u, nadat u uw bestelling heeft bevestigd, in de e-mail met de bevestiging van uw bestelling nog eens over de gekozen looptijd, de totaalprijs en de waardecompensatie geïnformeerd. Dit is geheel conform met de Europese regelgeving voor de herroeping bij de aankoop van een dienstverlening op afstand. Om deze redenen houden wij vast aan de waardecompensatie. Met vriendelijke groeten, Nico Teeuwen Parship WebCare

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Parship heeft ZONDER mijn akkoord een bedrag van 161,55 eur Gelieve deze onmiddellijk terug te storten. Klacht werd ingediend via verschillende instanties. Het gaat hier om oneerlijke handelspraktijken. De gevolgen van het herroepingsbeding zijn onduidelijk, dubbelzinnig en gaat om bedrog. Deze worden bij aanvaarding van AV niet door jullie duidelijk geïnformeerd. Waardecompensatie is onduidelijk en opnieuw gaat het hier om het bedriegen van de consumenten.

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste, In antwoord op uw mail die bij de start van de overeenkomst niet in overeenstemming is met uw informatie: - belgische wetgeving klopt, echter passen jullie deze niet toe. Gelieve u AV te laten lezen door enkele nieuwe mogelijke leden, u zal zien dat deze niet duidelijk zijn voor eender welk persoon. Nergens staat een berekening, nergens staat duidelijk wat de gevolgen zijn in waarde, dus in euro's. Jullie spreken over terugbetalingen OPNIEUW onduidelijk - nu wordt de waardecompensatie verduidelijkt nadat jullie deze van de rekening hebben afgenomen maw ZONDER akkoord van de consument. Dus duidelijk vanaf het moment dat de consument het herroepingsbeding inroept. NERGENS VOORAF wordt er enige verduidelijking gegeven. - NADAT de bestelling werd geplaatst informeert u, dit meldt u zelf. Conclusie TE LAAT want als je dan het herroepinsbeding inroept, gaat het om dezelfde gevolgen. Betalen zonder vooraf duidelijk geïnformeerd te zijn. Opnieuw herhaal ik dat de bedragen welke u van mijn rekening zonder mijn akkoord hebt afgehouden teruggestort worden. Ongehoord en absoluut niet professioneel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 26 mei 2017 om 15:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Alexiatoudou,

Wij hebben u voor, tijdens en na de bestelling over de waardecompensatie geïnformeerd. Deze is geheel conform aan het Belgische en Europese consumentenrecht.
Het plaatsen van een klacht bij meerdere instanties heeft geen invloed op de behandeling van uw klacht. Wij houden vast aan de waardecompensatie.

Met vriendelijke groeten

Nico Teeuwen
Parship Webcare

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Sind eind mei 2017 niets meer gehoord en nu sinds 1 week, aug. 2017 zijn ze er terug met dreigende mails. Ze kennen hun dossiers zelfs niet. Herroepingsrecht ter bescherming van de consument wordt niet correct toegepast. Nadat ik gelden terug had ontvangen van Parship, was voor mij de zaak afgesloten Blijkbaar zijn ze na 3 maanden mij terug aan stalken met de melding dat ze mijn account gaan blokkeren, heb er nooit een gehad... Hoe kan je dan blokkeren. Niets communicatie gehad en geen juiste informatie ontvangen. Allemaal zo onprofessioneel en dan nog durven zeggen \'Wij zien de discussie hiermee als gesloten\'! Wat een staaltje oplichterij !! OPNIEUW STOP met die mails en probeer een vertrouwenswaardige site te worden naar de consumenten toe.

Alexiatoudou

Heeft op 03 september 2017 om 17:39 geantwoord

Opnieuw: de klacht is niet opgelost. In mei toen ik terugstorting ontving heb ik niet meer gereageerd daar ik inderdaad ervan overtuigd was dat dit van Parship kwam. Echter waarom zijn zij mij terug aan het stalken met mails een rappels en dreigen van sluiten account... Vreemd als je geen account hebt gehad, toch?

Alle klachten die gemeld zijn door