Klacht: Pakketten worden niet verzonden

op 15 juni 2018 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste,

Ik heb op 05-06-2018 een bestelling geplaatst bij Dyson. Deze is sinds 07-06-2018 verzonden middels UPS. Er is iets mis gegaan met de verzending waardoor het systeem van UPS ontvangstgegevens mist. UPS heeft mij enkele keren (anoniem) getracht te bellen. Deze heb ik niet kunnen beantwoorden. Ik heb inmiddels al meerdere keren contact gezocht met UPS. Sinds 11-06 hebben zij geen contact meer opgenomen met mij. In de UPS trackingreferentie:4240250758 zie ik 8 verschillende trackingnummers, namelijk:

1Z0F503W6899706099 (bestemming: EINDHOVEN, NL)
1Z0F503W6805556016 (bestemming: EINDHOVEN, NL)
1Z0F503W9112105740 (bestemming: DUISBURG, DE)
1Z0F503W9104354308 (bestemming: DUISBURG, DE)
1Z0F503W6819622767 (bestemming: EINDHOVEN, NL)
1Z0F503W9197203592 (verzendgegevens geannuleerd)
1Z0F503W9105410825 (verzendgegevens geannuleerd)
1Z0F503W9197633225 (verzendgegevens geannuleerd)

Onder de 1e twee trackingnummers zie ik deze melding via de UPS site:
Eindhoven, Netherlands 11062018 14:49 Het adres is onvolledig. De aflevering kan vertraging oplopen. Wij proberen het adres bij te werken. Wij konden geen contact opnemen met de ontvanger.

Inmiddels heb ik de klantenservice al meerdere keren per email gevraagd om dit te corrigeren. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik moet van de klantenservice trackingnummers waar DUISBURG achter staat gebruiken om het pakket retour te sturen, dat terwijl ik deze nog niet eens in mijn bezit heb. Daarnaast moet de verzender hier maar iets aan doen, want zij kunnen zelf geen contact opnemen met de verzender. Inmiddels blijft het maar duren en duren.
Volgens mij is het helemaal niet zo lastig en gaat het enkel om de juiste ontvangstgegevens opgeven en deze heb ik in mijn initiële e-mail al toegelicht.

Als UPS mijn bestelling bestaande uit 3 pakketten waar de trackingnummers een verzendlocatie EINDHOVEN hebben, naar het opgegeven UPS Access point versturen zoals in de verzending staat vermeld en mij daarover contacteren... zodat ik mijn bestelde artikelen eindelijk kan ophalen.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 18 juni 2018 om 06:41 geantwoord

Goedemorgen,

Alleen de pakketten 1Z0F503W6899706099 en 1Z0F503W6805556016 zijn daadwerkelijk verstuurd en staan in Eindhoven vanwege een ontbrekend huisnummer. Wij adviseren u de correct aflevergegevens door te geven aan onze Klantenservice via 020-5040500 zodat deze pakketen afgeleverd kunenn worden.

Alle andere zendingsnummers zijn of voided door de verzender of nooit verstuurd. Wij adviseren u om hiervoor contact op te nemen met de verzender.

UPS Social Media Team

Heeft op 18 juni 2018 om 08:16 geantwoord

Beste,

De ontvangstgegevens worden aangeleverd door de verzender vanuit de bestelling. Dat deze niet kloppen of onvolledig zijn zouden niet bij de ontvanger (ik in dit geval) moeten liggen. Ik heb inmiddels al meerdere keren uitleg gegeven om dit opgelost te krijgen. Oplossing is niet acceptabel, daar ik al meerdere keren het bezorgadres per email heb gestuurd. Dit is overigens een UPS Access point en komt vanuit jullie eigen systeem. Wat het nog vreemder maakt is dat mijn 3e pakket al sinds 07-06 stil ligt en sinds 11-06 jullie niets meer gedaan hebben om contact op te nemen.

Weer van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is dus NIET opgelost!

Alle klachten die gemeld zijn door cchunteng