Klacht: pakketten ontvangen van anderen DPD niet thuis

op 20 mei 2014 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 8/5/14 werd een pakje bij mij aangeboden uit Italie. Ik had die avond telefoon gehad van verschillende mensen over mijn pakje. Het pakje dat voor mij bestemd was is in Belgie aangeboden bij iemand die ook wat uit Italie had besteld. De bestelling voor die persoon was weer bij iemand anders in Belgie besteld. Dat pakket was bij iemand in Limburg besteld en ik kreeg een pakket voor iemand uit Luxemburg. DPD gebeld en gevraagd om hun hulp in deze. Niet dus; we wisten toch waar alles was, dus los het lekker zelf maar op. Een kwartier aan de lijn geweest met DPD, nog geen sorry kon er af, wel even 10 ct per minuut. Het pakje dat ik had ontvangen ( en dat voor een meneer in Luxemburg was) doorgestuurd naar de rechthebbende, kosten 9 euro. Klacht gedeponeerd bij DPD, geen reactie. Ondertussen bericht gehad van de meneer in Belgie, hij heeft het vorige week (14/5/14) op laten halen door DPD. Intussen nog steeds niets ontvangen en ook niets meer vernomen van DPD. Mijn leverancier is woedend, ook al om de wijze waarop DPD ons allemaal in de kou heeft laten staan. De anderen hebben ook gebeld, zonder resultaat. Ik vrees dat ik naar mijn pakje kan fluiten. Ik bestel regelmatig bij dit Italiaanse bedrijf en zij gaan mijn bestelling vergoeden, maar zij hebben de fout niet gemaakt. Bij DPD zijn verkeerde verzendlabels geplakt op de pakjes, terwijl op de pakjes duidelijk staat vermeld wie de verzender is en voor wie het is bestemd. Wordt gewoon niet naar gekeken. Los het zelf maar op. Gelukkig hebben we foto’s van de meeste pakjes en hebben we uiteindelijk zelf maar met de betrokkenen gebeld en gemaild om tenminste een deel van de bestellingen op de juiste plaats te krijgen. Ondanks DPD. Een fout kan gebeuren, maar los het in elk geval goed op en neem de klant serieus. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Pakketnummer 0844 8006905886 9
Datum
Tijd Depot
Plaats Soort scanning
Nummer afleverlijst
Land • Route
Tour
Code
05.05.2014
21:00 0824
Solomeo Corciano (IT)
Afhaling
NL • 0513
1 044
136
06.05.2014
04:30 0082
Rivalta (TO) (IT)
Hub scan
NL • 0052
1 044
136
08.05.2014
01:34 0052
Best (NL)
Hub scan
NL • 0513
52 009
136
08.05.2014
07:17 0513
Meppel (NL)
Ingangscan
NL • 0513
52
136
08.05.2014
07:56 0513
Meppel (NL)
Uitlevering
NL • 0513
418
136
08.05.2014
09:39 0513
Meppel (NL) 99007
Levering niet succesvol
NL • 0513
418 019
136
08.05.2014
17:31 0513
Meppel (NL)
Bestellingsretour
NL • 0513
418 019
136
09.05.2014
02:43 0513
Meppel (NL)
Ingang intern
NL • 0513
513
136
09.05.2014
07:57 0513
Meppel (NL)
Uitlevering
NL • 0513
418
136
09.05.2014
09:45 0513
Meppel (NL) 111006
Geleverd
Voer de postcode in om de informatie van de ontvanger te bekijken.:

Uitleg codes
136 DPD CLASSIC (D X)
44 Klein pakket (X )
09 Verwerking niet mogelijk via regulier DPD-systeem (NC )
19 Ontvanger eerste keer niet aanwezig, bericht achtergelaten (NAB1)

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag weten waar mijn pakje zich nu bevindt en wil op zijn minst een welgemeend excuus van DPD. Een vergoeding van de gemaakte kosten zou volgens mij ook zeker op zijn plaats zijn. De waarde van mijn pakket was 63 euro en daarnaast heb ik nog zeker 12,50 aan verzend en telefoonkosten gemaakt. Geef uw mensen svp een training in het waardig afhandelen van klachten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 12:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Eveline,

Ik heb begrepen uit je melding dat destijds een wisseling van pakketten is geweest en dat je contact met de leverancier en DPD hebt gehad. Ik hoop dat je uiteindelijk de juiste producten hebt ontvangen en dat je al gebruik hebt gemaakt van deze producten.

Ook verwacht ik dat je leverancier verder alles afgehandeld heeft met DPD Italië.
Excuses voor het ongemak van destijds.

Fijne dag!
Kari

Alle klachten die gemeld zijn door casa cenina