Klacht: Pakketje zoekgeraakt

op 07 december 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

30 Oktober pakketje (stevige envelop) verstuurd via DPD.
Via het pakketnummer (05228050888744) zie ik dat het bij de Parcelshop is opgepikt en “In transit” en vervolgens “Parcel en route” is gegaan. Dan loopt het spoor dood.
DPD erkent dat er iets fout is gegaan en vraagt alle mogelijke bewijsstukken aan te leveren.
Bijna drie weken geleden alles aangeleverd – niets meer gehoord.

Wanneer de envelop weer tevoorschijn komt. Er staat een duidelijk adres op, dus dat kan niet helemaal verdwijnen.
(Met een vergoeding van de waarde zou ik niet tevreden zijn: het zijn twee Rosenthal mesjes die op eBay $70 per stuk doen, maar die ik - uit aardigheid - voor €5 per stuk heb verkocht. Met de verzendkosten (...) van DPD erbij dus €14.)

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 08 december 2017 om 14:50 geantwoord

Heeft op 30 januari 2018 om 20:59 geantwoord

Na drie maanden (!) rondt DPD het eindelijk af: voor het pakketje dat zij hebben verloren (blijkt uit het tracking-nummer!) waarvan de inhoud een (aangetoonde!) waarde van €10 heeft, wordt een schadevergoeding van €1,53 uitgekeerd.
Op basis van het gewicht, schijnt in de kleine lettertjes te staan.
Dit is eens maar nooit weer.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcel van Paridon