Klacht: Pakketje niet geleverd

LG1 op 15 september 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 16 september 2016
Reactie van het bedrijf:

Hallo Laurens, Bedankt voor je bericht. Ik heb even op je gegevens gezocht en heb het pakketnummer gevonden. Het pakketnummer is 15504937719078 en is vanaf gisteren onderweg naar Nederland. Ik verwacht de levering van dit pakket aankomende maandag. Een tijd...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 15 september 2016

Een klant heeft op 26 augustus een bestelling geplaatst bij een webwinkel in het VK, met een verwachte levertijd van 3-5 werkdagen. Na het ontvangen van updates over de verzending, is er geen verdere informatie meer gekomen over de levering in Nederland, ondanks dat het pakket al 20 dagen geleden is verzonden. De klant heeft herhaaldelijk contact opgenomen met de webwinkel, maar zonder resultaat.

Mijn Klacht:

Ik heb op 26 Augustes een bestellen geplaatst bij een webwinkel in de UK. Normaal is de levertijd 3-5 werkdagen. Ik heb zoals altijd een link ontvangen dat het pakketje in bij het bedrijf is opgehaald en onderweg naar het depot. Vervolgens is er een update dat mijn pakketje onderweg in naar Nederland. Hier loopt het spoor dood. Normaliter zou ik een melding moeten krijgen dat mijn pakket is aangekomen in Nederland en wanneer het vermoedelijk geleverd gaat worden. Het is nu 21 dagen geleden dat ik de bestelling geplaatst heb en 20 dagen geleden dat het pakketje verzonden is.

Om dit op te lossen heb ik diverse malen contact gehad met het bedrijf waar ik besteld heb. Dit heeft tot dusver tot niets geleid. zoals u kunt zien aan het aantal dagen dat ik niks heb ontvangen ben ik een geduldig persoon. Maar op dit moment begint mijn geduld een beetje op te raken.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik duidelijkheid heb over mijn pakketje ben ik al tevreden. Dan weet ik welke handelingen ik moet ondernemen met het bedrijf. Dus of de bestelling annuleren of een nieuwe levering aanvragen. Het mooiste scenario zou natuurlijk zijn dat ik mijn pakketje alsnog zo snel mogelijk ontvang.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 16 september 2016 om 14:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM