Klacht: Pakketje niet bezorgd, claimt geen thuis, geen briefje achtergelaten

IemandAnders op 14 december 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 14 december 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste, Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen. Dit is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten! Onze oprechte excuses hiervoor. Wij doen maar een leverpoging aan de deur, mocht je niet...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 14 december 2017

Een klant heeft een klacht ingediend over DPD vanwege een niet-bezorgd pakketje. Ondanks dat de klant thuis was, ontving hij geen informatie over de bezorgpoging, zoals een "niet thuis" bericht, en was er geen mogelijkheid om contact op te nemen met DPD. De bezorging werd uiteindelijk omgeleid naar een Pickup parcelshop zonder verdere uitleg over de situatie.

Mijn Klacht:

Zoals gebruikelijk verknald de DPD weer de bezorging van een pakketje.

En zoals gebruikelijk zijn ze onbereikbaar.

Er was een pakketje onderweg, welke nu, dankzij de sneeuw, iets wat later zou worden bezorgd vandaag (ipv dinsdag), maar overmacht begrijp ik.

Krijg ik in de track & trace een mooie:
Afleverpoging was niet succesvol
Levering bij Pickup parcelshop na eerste afleverpoging.

Zonder verdere informatie waarom deze niet geleverd kon worden of wanneer ik deze in de parcelshop kan verwachten, daarnaast ook geen “niet thuis” bericht of wat dan ook in de brievenbus.

Ik was de hele tijd thuis en aanwezig, dus geen idee wat er mis is gegaan.

Gewenste Oplossing:

Als ik het pakketje vandaag nog in handen krijg.

Daarnaast zou ik graag willen dat het bedrijf zijn eigen bestaan toch echt eens in twijfel trekt, dit is al de zoveelste misser van het bedrijf.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Note, claimt geen thuis is mijn inschatting, zoals uit de letterlijke copy paste van het bericht is het een: Afleverpoging was niet succesvol

DPD

Heeft op 14 december 2017 om 15:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM