Klacht: Pakket niet geleverd, UPS stuurt van kastje naar de muur

op 13 juni 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Van een zending van 12 dozen uit Hong Kong is uiteindelijk 1 doos niet geleverd. Na vele malen contact zegt UPS NL dat er een ‘Tracer’ opgestart moet worden door UPS Hong Kong. UPS HK zegt dat het pakket niet vermist is en er daarom geen Tracer opgestart kan worden.

Als het pakket geleverd is, of als er een schadeloosstelling plaatsvindt omdat het pakket kwijt is geraakt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 13 juni 2017 om 13:08 geantwoord

Goedemiddag,

Onze excuses voor de vervelende situatie. Helaas moet ik u meedelen dat het bewuste pakket al bijna een maand niet meer is gescand in ons netwerk. Om dit op te lossen moet de verzender in Hong Kong hoe dan ook een onderzoek openen, dit omdat wij contractueel aan heen zijn verbonden en wij alleen een eventuele claim kunnen opmaken als zij het onderzoek via ons openen.

Om u tegemoet te komen, heb ik onze Klantenservice gevraagd om u te contacteren en voor u een onderzoek te openen. Let wel dit zal alleen een onderzoek zijn om dat status van de zending te achterhalen en er zal, als het pakket niet wordt gevonden, geen claim uitkomen. Hiervoor zult u zich, als het pakket niet boven water komt, moeten wenden tot te verzender en zullen zij in Hong Kong alsnog een onderzoek moeten openen.

U zult binnen 24 uur gecontacteerd worden door onze klantenservice om het onderzoek te openen.

UPS Social Media Team

Heeft op 11 juli 2017 om 12:45 geantwoord

Uiteindelijk contact gehad met de juiste afdeling welk erg hulpvaardig was om het probleem op te lossen. Helaas is het probleem niet opgelost en is de verzender hiervoor verantwoordelijk. Deze geeft echter niet thuis, UPS geeft aan dat ze dan niets meer kunnen doen.

Alle klachten die gemeld zijn door ivanzoomski