Klacht: Pakket niet bezorgd

op 03 juli 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vrijdag was er een pakket bij ons geleverd, met traceernummer: 1Z33A6F50499722502, terwijl er niemand thuis was, waarna er een briefje in de brievenbus is gegooid dat ze het de volgende werkdag opnieuw zouden proberen en of we ook even 71,35 gepast klaar willen hebben liggen.
Het gaat om invoeringskosten, prima, maar dat het zo een hoog en raar bedrag is bovenop een al erg duur paket, die je ook nog eens in cash aan de deur moet betalen is belachelijk! Mocht je het niet gepast hebben, kan de bezorger je ook niet teruggeven en neemt ie het pakketje weer mee.
Mijn concrete klacht is echter dat ik heel de dag heb gewacht tot het pakketje bezorgd werd, het nu al half negen ’s avonds is en ik het niet heb ontvangen. Er is niet aangebeld, er ligt geen briefje in de brievenbus en bij de tracering staat er nog steeds dat het vandaag bezorgd zal worden. Klantenservice is uiteraard niet meer te bereiken.

Het zou fijn zijn als ik te weten kon komen waar mijn pakket nu precies is en als het a.s.a.p. bezorgd zou worden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 04 juli 2017 om 10:07 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses dat het pakket gisteren niet bij u is aangeboden. Ik heb uw klacht doorgezet naar het center met Ref : 1-63827774787. Zij zullen u informeren over wanneer het pakket bij u geleverd zal worden.

Daar dit een zending betreft verstuurd vanuit Australie is dit pakket belast met BTW een invoerrechten, dit gebeurd door de Nederlands Douane. In uw geval is dit bedrag als volgt opgebouwd :

Invoerrechten 19,20 Euro
BTW 37,63 Euro
Handling fee 12,00 Euro

Bij aflevering dient dit bedrag contact te worden betaald. Echter er zij andere betalings methodes. Hiervoor adviseer ik u contact op te nemen met onze klantenservice via 020-5040500, zij kunnen ook eventuele verdere vragen over deze kosten voor u beantwoorden.

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door Dobby-is-a-free-elf