Klacht: Pakket, na anderhalve maand en 4 telefoons, nog steeds niet ontvangen

op 22 september 2016 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 5 augustus 2016 bracht ik een pakketje (kinderboeken) binnen in het UPS-punt De Racket – Massemsesteenweg 32 – 9230 Wetteren om te verzenden naar het het UPS-Punt de Spar – Statiestraat 121B – 8720 DENTERGEM.
Ik betaalde hiervoor het bedrag van € 4,54.

Ongeveer 2 weken later kreeg ik een factuur in de brievenbus van UPS. Ik moest € 3,98 opleggen op het reeds eerder betaalde bedrag. Ik nam onmiddellijk telefonisch contact op met de klantendienst van UPS en het bleek om een vergissing te gaan. Het bedrag van € 3,89 zou gecrediteerd worden en het pakketje zou alsnog naar Dentergem verstuurd worden.

Het bedrag werd inderdaad gecrediteerd. Het pakketje werd niet verstuurd.

Eind augustus kreeg ik een mail, van de mevrouw voor wie het pakketje bestemd is. Ze had nog steeds niets vernomen van UPS en in de Spar van Dentergem lag nog steeds geen pakketje voor haar klaar.

Ik belde opnieuw naar UPS (2de maal). Volgens UPS lag het pakketje op een totaal verkeerde bestemming. Maar ze zouden het zo spoedig mogelijk (binnen de 5 dagen) naar de Spar in Dentergem versturen.

De mevrouw, voor wie het pakketje bestemd is, ontving een mail van UPS (1 september 2016) dat het pakketje spoedig in Dentergem zou toekomen en dat ze hiervan op de hoogte zou gebracht worden.
Dit gebeurde echter niet.

Op 15 september 2016 belde ik opnieuw naar UPS (3de keer). Volgens UPS zou het pakketje reeds in Dentergem aanwezig zijn.

Beiden (bestemmeling en ik) hebben naar de Spar in Dentergem gebeld, maar er lag geen pakketje. De mevrouw van UPS beloofde een onderzoek in te stellen en mij binnen de 24 uur terug te bellen.
Zoals je al kan raden, gebeurde dit niet.

We zijn nu 22 september en ik heb nog steeds niets van UPS vernomen en het pakketje ligt nog steeds niet in Dentergem.

Volgens de trackingscode van het pakketje 1ZBE7T28YZ00017410
lag het pakketje op 1 september in Froyennes en sindsdien is er geen informatie over de levering meer beschikbaar.

Wat moet ik hiervan denken. Ik vind dit onaanvaardbaar!

Het pakketje wordt alsnog naar de Spar in Dentergem verstuurd en de bestemmeling wordt hiervan op de hoogte gebracht. De telefoonkosten worden aan mij terugbetaald.
OF
Het pakketje wordt terugbezorgd aan de Racket in Wetteren en ik word hiervan op de hoogte gebracht en de verzendingskosten van € 4,54 + telefoonkosten worden uiteraard terugbetaald
OF
De waarde van het pakket (€ 35,00) + verzendingskosten (€ 4,54) + telefoonkosten worden aan mij betaald.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sofievion