Klacht: pakket kwijt, ontvanger kan geen onderzoek laten starten

op 06 juli 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket is nu 3 maal verkeerd gesorteerd, de “track en trace”, gaf geen verwachte leverdatum. Daarom belde ik met UPS. Eerst moet je een menu doorworstelen, dan nog 10 minuten wachten. De dame die vervolgens aan de lijn kwam gaf aan dat een onderzoek moet worden gestart, echter: dit kan alleen worden gestart wanneer degene die het pakketje stuurt hierom vraagt. Vreemd, want is toch duidelijk dat er een probleem is met deze zending. Waarom moet nu weer iemand 10 minuten gaan wachten om hetzelfde te vrage: waar is dat pakket en wanneer wordt het afgeleverd? Ik heb geen zin om deze klacht direct bij UPS te melden, want dan moet ik weer het menu door en 10 minuten wachten. Een 2e puntje van aandacht is: in het telefoonmenu word je gevraagd naar het trackingnummer, maar de medewerker die je vervolgens aan de lijn krijgt vraagt het opnieuw. Kan ook beter.

wanneer ook de ontvanger van een pakket kan verzoeken om een onderzoek te starten wanneer UPS zijn pakket heeft kwijtgemaakt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 06 juli 2017 om 10:58 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor deze vervelende situatie.

Echter de informatie die u heeft gekregen is volkomen correct. Uw pakket is sinds 4 Juli niet meer gescand en er moet inderdaad een onderzoek geopend worden naar deze zending. Daar wij contractueel verbonden zijn aan de verzender zijn zij inderdaad de enige die een onderzoek / claim procedure kunnen openen.

Wij adviseren u dan ook om contact op te nemen met de verzender om het onderzoek te openen.

Wat betreft het telefoon menu, wij zullen uw ervaring doorgeven aan onze Customer Service afdeling zodat zij kunnen kijken of zij hier verbeteringen kunnen aanbrengen.

UPS Social Media Team

Heeft op 06 juli 2017 om 11:05 geantwoord

Wellicht juridisch correct, maar verveldend voor de klant: voor mij dus. UPS beweert op track and trace: we doen er alles aan om uw pakket zo spoedig mogelijk te bezorgen. Dit is dus niet waar, want nadat het 3x fout is gesorteerd doet UPS zelf niks. Zelf als ik UPS erop attendeer dat moet worden uitgezocht waar dit pakketje blijft komt er niemand in actie. Waarom niet wat pro-actiever en vertel mij: \"we bellen de verzender zelf, of starten het onderzoek\". Waarom wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door AJVerburg