Klacht: Overzetten van een zakelijk nummer naar privé

op 07 oktober 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik had sinds ± 9 jaar een zakelijk mobiel telefoon abonnement voor 2 telefoons. Ik heb hier altijd keurig aan betaald.

Nu het volgende. Begin 2015 heb ik besloten van wege mijn persoonlijke situatie de zaak over te doen. Door dit besluit wilde ik mijn mobiel nummer eerst naar privé over zetten alvorens ik het zou verlengen. Ik dacht met zo een organisatie als Vodafone is dat zo gebeurd. Maar niets was meer waar. De eerste fout was helaas door de Phonehouse gemaakt die hadden het verkeerde telefoonnummer verlengt. In plaats van 06 12580444 hadden ze mijn nummer 06 12176673 verlengd. Dat opzicht al maanden heeft geduurd voordat jullie dit hebben kunnen corrigeren. Ik ben hiervoor meerdere malen naar de Vodafone winkel in Wijchen geweest. Toen dat uiteindelijk gelukt was moest mijn nummer nog omgezet worden naar privé. Ook dit heeft weer maanden geduurd. Wat mij nog het meest verbaast is dat toen ik eind 2015 met overdracht van mijn zaak het rekening nummer wilde overzetten was dat met een telefoontje gebeurd. Zonder KVK of identiteit gegevens van de anderen. Maar wat treft ze hadden beide nummers op het rekening nummer gezet. Ook daar ben ik weer druk mee geweest om dit te veranderen. Met dit alles meerder malen van het kasje naar de muur gestuurd.

Uiteindelijk toen alles was opgelost heb ik begin dit jaar mijn abonnement verlengt zo goed als een jaar later dan gewenst. Waar ik nu moeite mee heb dat ik een jaar lang betaalt heb zonder ik een nieuw abonnement had met daarbij een nieuwe telefoon.

Ik heb inmiddels een antwoord ontvangen. En ja bij de Phonehouse is niet alles goed gegaan. Maar over het gepruts daarna van Vodafone zelf word niet gesproken. Echt weer de macht van de grote.

Beste Jan,
Bedankt voor je e-mail! Je geeft aan graag je abonnement te willen wijzigen naar de oude situatie.
Ik kan je abonnement niet omzetten naar de oude situatie. In dit geval heeft The Phonehouse een fout gemaakt. Wij hebben alleen verwerkt wat zij ons hebben doorgegeven. Je hebt geheel vorig jaar nog gebruik kunnen maken van je abonnement. Ik begrijp dat het alsnog lang geduurd heeft voordat je daadwerkelijk heb kunnen verlengen. Op dit moment is nummer 0612176673 actief en heeft als einddatum 21-1-2018. Je kan 4 maanden voor einddatum contract al verlengen.
Mijn excuses voor het ongemak

Ik zou willen zien mijn abonnement terug gezet word naar de oorspronkelijke datum van het oude abonnement.

Dat is van het oude zakelijk nummer 06 125804444 mei 2017.
Mijn verlenging staat nu op nummer 06 12176673 januari 2018.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door j.willems97@upcmail.nl